Hjort Rosenfeldt - Wat verborgen is
Vermoedelijk is dit het eerste deel in de serie rond Sebastian Bergman en ik moet zeggen het smaakt naar meer.
lees verder http://www.thrillers-leestafel.info/hjorth-rosenfeldt
-
Vermoedelijk is dit het eerste deel in de serie rond Sebastian Bergman en ik moet zeggen het smaakt naar meer.
lees verder http://www.thrillers-leestafel.info/hjorth-rosenfeldt
-
Re: Hjort Rosenfeldt - Wat verborgen is
Boeiende recensie, Renate! Ik heb dit boek volgens mij niet gelezen maar de stijl van het verhaal herken ik wel goed. Dat ruwe kantje van de hoofdpersonages blijft in de andere delen aan ze plakken. Hoewel ze er soms wel echt een potje van maken, vind ik het realistischer dan een boek vol perfecte mensen.
Dat is zeker. Het maakt het ook leuk. Bovendien ziet Sebastian ergens ook wel in dat zijn gedrag misschien niet zo leuk is.
Ja,Sebastian weet het wel maar hij heeft echt een seksverslaving. Het is een aandoening waar hij niet zomaar vanaf zal komen. Vooral omdat hij er ook vrijwel niks aan doet.
Naar een psychiater gaan is natuurlijk wel een stapje te ver.
Wel voor iemand als Sebastian!
Ja, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Wat ben je uiteindelijk voor psycholoog, als je zelf hulp nodig hebt?
Ik zie nu dat het een schrijversduo is, Michael Hjorth en Hans Rosenfeldt zoals Annemarie ook in haar recensies meldt.
En dat dit inderdaad het debuut is. Ik kom ook steeds het woord De Bergmankronieken tegen.
Toch vreemd dat die Sebastian psycholoog is, toch vreemd dat hij dan zo'n vrouwenversierder is, je zou denken dat hij dan niet zulke oppervlakkige relaties zou hebben. Of is het toch wel geloofwaardig neergezet?
Dettie
En dat dit inderdaad het debuut is. Ik kom ook steeds het woord De Bergmankronieken tegen.
Toch vreemd dat die Sebastian psycholoog is, toch vreemd dat hij dan zo'n vrouwenversierder is, je zou denken dat hij dan niet zulke oppervlakkige relaties zou hebben. Of is het toch wel geloofwaardig neergezet?
Dettie
Ik vind het wel geloofwaardig neergezet. Ik zie ook niets vreemds in het feit dat een psycholoog een vrouwenversierder is en oppervlakkige relaties heeft. Misschien heeft de dood van z'n vrouw en dochtertje er ook iets mee te maken, maar ik heb de indruk dat hij voor z'n huwelijk er ook wel oppervlakkige relaties op na heeft gehouden.
Deze reeks wordt inderdaad De Bergmankronieken genoemd. Dat Sebastian zowel psycholoog als vrouwenversierder is, is niet ongeloofwaardig. Werk en privéleven zijn twee verschillende dingen. Sebastian blinkt uit in zijn vakgebied maar privé maakt hij er een potje van.
ha ja, ik geloof jullie gelijk, maar je denkt dan altijd die psychologen hebben er voor geleerd en zullen daar zelf ook wel conclusies uittrekken.
Maar, zoals in dit boek kennelijk gebeurt, adviseren ze hun cliënten het een maar doen zelf ook anders dan ze adviseren. Zoiets bedoel ik dus.
Dettie
Maar, zoals in dit boek kennelijk gebeurt, adviseren ze hun cliënten het een maar doen zelf ook anders dan ze adviseren. Zoiets bedoel ik dus.
Dettie
Je moet het maar net zien als lekkende kranen in het huis van de loodgieter of vieze ramen bij de glazenwasser thuis.
Dat hij een goede psycholoog is voor anderen, wil nog niet zeggen dat hij in staat is zijn eigen problemen aan te pakken.

Je hebt helemaal gelijk. Vaak gaat het wel zo inderdaad.
Dettie
Dettie
Inderdaad Annemarie.