# Dan Waddell - Bloedlijn (Een genealogische thriller)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Renate

# Dan Waddell - Bloedlijn (Een genealogische thriller)

Bericht door Renate »

Het verhaal begint met de moord op een zekere Bertie en na deze proloog maken we kennis met hoofdinspecteur Grant Foster en brigadier Heather Jenkins, die bij een lijk op een kerkhof worden geroepen. Het slachtoffer is een man van een jaar of 30, waarvan de handen zijn verwijderd. In het volgende hoofdstuk maken we kennis met Nigel Barnes, die zich beroepshalve met genealogie bezig houdt. Bij de lijkschouwing ontdekt men dat op het lichaam van het slachtoffer een combinatie van cijfers en een letter is gekerfd en Heather komt op het idee dat er sprake kan zijn van een verwijzing naar een archiefstuk. Zo komt men uit bij het slachtoffer van een seriemoordenaar uit 1879. Na de vondst van een tweede lijk vraagt men zich af of er sprake is van een copycat, of dat er iets anders achter zit. In de archieven wordt gezocht naar de nazaten van de slachtoffers van de eerste seriemoordenaar, maar dit breng de zaak niet veel verder.
Het boek heeft een heel verrassende invalshoek, waar ik verder niet al te veel over wil verklappen. In ieder geval worden de misdaden uit het verleden, die je later vanuit de moordenaar beleeft, gekoppeld aan die in het heden, maar heel anders dan men eerst verwacht. Het is beslist een origineel idee om misdrijven eens vanuit een genealogisch perspectief te bekijken. De vraag is hooguit hoe lang je hiermee door kunt gaan. Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar het tweede boek van deze schrijver, met dezelfde hoofdpersonen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: # Dan Waddell - Bloedlijn (Een genealogische thriller)

Bericht door Dettie »

De recensie staat voorlopig hier Renate

http://www.thrillers-leestafel.info/dan-waddell/

De link wordt later nog anders dus ik laat jouw hele recensie ook nog even hier staan. Pas
als ik de goede url-link heb worden de recensies van het forum gehaald en de goede link geplaatst
naar de nieuwe site.

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Het ziet er netjes uit. Krijgt de hele website een nieuw jasje, of alleen het thrillergedeelte?
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

De thrillers hebben een heel eigen website gekregen http://www.thrillers-leestafel.info
De Leestafelsite werd te groot.

De Leestafelsite krijgt wel een grote update en misschien ook een nieuw jasje (template) als dit jasje
niet overgenomen kan worden. Maar die zal heel anders zijn dan de thrillersite.
Joomla werkt namelijk met templates (is uiterlijk van site) en mijn template is verouderd wordt gezegd,
die kan niet meegenomen worden naar de nieuwste Joomlaversie.
Maar er is nu iemand, die de update ook gaat doen, aan het kijken of de template toch mee kan.
We zien het dus allemaal nog wel... spannend!

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Dus de site werkt met een content management systeem.

Kan de leestafel niet dezelfde template krijgen als de thrillersite?
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dus de site werkt met een content management systeem.
ja, maar de huidige site, in deze vorm is erg verouderd (6 jaar oud) en de nieuwste joomlaversie is heel anders in gebruik, daar
zijn de templates aan aangepast.

Kan de leestafel niet dezelfde template krijgen als de thrillersite?

Nee dat wil ik niet. De thrillersite is bewust met dat rood (bloed) en zwart omdat het een thrillersite is.
Die kleuren passen bij thrillers. Er verandert ook nog van alles op de thrillersite hoor, er komt nog een logo en mogelijk iets
thrillerachtigs in de rode kop - banner - van de site.

Ik wil de Leestafelsite een vriendelijkere, lichtere uitstraling geven. Misschien kunnen we deze template houden, misschien
niet, we zien wel. Het zal er denkelijk wel wat moderner uit gaan zien.

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Op zich kan ik me voorstellen dat je voor thrillers een andere template kiest, maar zou het niet handig zijn om toch een zekere overeenkomst te houden tussen beide templates? Nu krijg ik echt het gevoel dat beide sites niets met elkaar te maken hebben.

Renate, die wel het nodige van webdesign, maar niets van content management systemen weet.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

De naam verbindt al. leestafel.info en thrillers-leetafel.info
Op een of andere manier komt het logo van Leestafel ook weer terug bij de thrillers.
Het komt goed maar wel leuk dat je zo meedenkt.

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Tja, webdesign is toch iets waar ik me wel mee bezig houd. Ik heb ook m'n eigen homepage ontworpen. De eerste maakte ik een jaar of 15 geleden.

Ik vond het ontwerpen eigenlijk ook het leukste van de cursus profesional webdesign die ik gedaan heb.
Plaats reactie