Tess Gerritsen - Sterf twee keer
Tess Gerritsen - Sterf twee keer
Een boek van Tess Gerritsen is altijd smullen geblazen. Deze dame gebruikt haar ervaring als arts om uitstekende (medische thrillers) neer te zetten. In Sterf twee keer staan wilde katachtigen centraal.
Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/tess-gerritsen
Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/tess-gerritsen
Laatst gewijzigd door Annemarie op 24 dec 2014, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tess Gerritsen - Sterf twee keer
Ik ben benieuwd bij welke regel van deze recensie je bent afgehaakt Dettie 

nou... ik haal het derde tekstblokje niet, brrrrrrrrr
Ik vraag me wel eens af waarom mensen zulke gruwelijke verhalen verzinnen. Zit er bij hun dan ook niet iets raars in hun hoofd?
Daar kick je dan toch ook een beetje op, anders schrijf je dat niet.
Ik zou zoiets bizars niet eens kunnen bedenken, laat staan opschrijven!
Dettie
Ik vraag me wel eens af waarom mensen zulke gruwelijke verhalen verzinnen. Zit er bij hun dan ook niet iets raars in hun hoofd?
Daar kick je dan toch ook een beetje op, anders schrijf je dat niet.
Ik zou zoiets bizars niet eens kunnen bedenken, laat staan opschrijven!
Dettie
En dan zijn er ook nog allemaal mensen die het lezen. Wat een griezels zijn dat wel niet! 
Tess Gerritsen is internist. Ze kijkt hierdoor waarschijnlijk met andere ogen naar het menselijke lichaam en daarom kan ze er ook zo overtuigend over schrijven.

Tess Gerritsen is internist. Ze kijkt hierdoor waarschijnlijk met andere ogen naar het menselijke lichaam en daarom kan ze er ook zo overtuigend over schrijven.
haha nou dat wilde ik nou net niet zeggenAnnemarie schreef:En dan zijn er ook nog allemaal mensen die het lezen. Wat een griezels zijn dat wel niet!

Maar echt snappen doe ik het eigenlijk niet ik zou constant boven de wc pot hangen als ik zulke boeken las

dettie
Ik heb zelden dat ik er misselijk van word. Vreemd genoeg maken al die enge verhalen me juist minder angstig.
Ik zie het teveel voor me ben ik bang. Als ik jouw beschrijving al lees, zie en ruik ik alles, blèh, is heel vies.
Dettie
die ook niet snapt hoe het bij iedereen werkt
Dettie
die ook niet snapt hoe het bij iedereen werkt
Klinkt me als een interessant boek in de oren.
Waarom mensen zoiets verzinnen? Geen idee, misschien een manier om de eigen moordlust, waarbij wetten en praktische bezwaren in de weg staan, uit te leven? We hebben misschien allemaal wel iemand, die we het liefst zouden wurgen of zo.
Ik lees dit soort boeken, omdat ze een wereld schetsen, die ik misschien niet leuk vind, maar waarop ik in ieder geval niet jaloers op hoef te zijn, iets wat ik met romans over relaties en zo wel heb.
Kerst is zoals gebruikelijk weer tweezaam.
Waarom mensen zoiets verzinnen? Geen idee, misschien een manier om de eigen moordlust, waarbij wetten en praktische bezwaren in de weg staan, uit te leven? We hebben misschien allemaal wel iemand, die we het liefst zouden wurgen of zo.
Ik lees dit soort boeken, omdat ze een wereld schetsen, die ik misschien niet leuk vind, maar waarop ik in ieder geval niet jaloers op hoef te zijn, iets wat ik met romans over relaties en zo wel heb.
Kerst is zoals gebruikelijk weer tweezaam.
Ik ken best mensen die ik niet aardig vind en zelfs wel iemand die ik niet veel goeds toewens maar moordzuchtige gedachten heb ik toch echt niet hoor.
Wat ik me ondertussen wel bedacht heb is dat ik dit soort boeken graag lees omdat ik het interessant vind om te lezen wat mensen tot extreme daden beweegt. Zo boeien verhalen over heldhaftige daden me ook enorm.
Ik wens je toch heel fijne kerstdagen toe Renate. Probeer dingen te doen die je blij maken en bedenk dat het alweer bijna januari is!
Wat ik me ondertussen wel bedacht heb is dat ik dit soort boeken graag lees omdat ik het interessant vind om te lezen wat mensen tot extreme daden beweegt. Zo boeien verhalen over heldhaftige daden me ook enorm.
Ik wens je toch heel fijne kerstdagen toe Renate. Probeer dingen te doen die je blij maken en bedenk dat het alweer bijna januari is!
Dat doe ik wel. Lekker lezen en aan m'n muziek werken. Ik kan me nauwelijks iets leukers voorstellen.
Ze schrijven ze vast net zoals wij ze lezen: gewoon omdat het niet echt is en het kan!
Soms vind ik de romans over allerlei persoonlijke ellende zonder dat het een thriller wordt, veel enger dan iets als dit, omdat je dan veel meer het besef hebt dat het jou of je familie ook kan overkomen. Maar de kans dat je het slachtoffer wordt van een seriemoordenaar is vrij klein toch?
Ik heb overigens nog niets van Tess Gerritsen gelezen geloof ik.
Soms vind ik de romans over allerlei persoonlijke ellende zonder dat het een thriller wordt, veel enger dan iets als dit, omdat je dan veel meer het besef hebt dat het jou of je familie ook kan overkomen. Maar de kans dat je het slachtoffer wordt van een seriemoordenaar is vrij klein toch?
Ik heb overigens nog niets van Tess Gerritsen gelezen geloof ik.
Ja Marjo, daar heb je wel gelijk in. Dat besef, of die angst dat iets mij zou kunnen overkomen heb ik ook wel als ik mensen zie die vreselijk in de problemen zitten. Het enige waar ik niet zo bang voor ben is een drankverslaving, gewoon omdat ik niet drink als ik me rot voel, omdat ik me dan alleen maar rotter ga voelen.
Goed bezig Renate! Jouw kerst wordt best fijn lees ik.
Ja, romans over persoonlijk leed vind ik ook vaak heftiger om te lezen. Dingen die iedereen kan overkomen jagen me meer angst aan dan thrillers over moordenaars die dingen doen die nog nooit in mijn directe omgeving zijn gebeurd.
Ja, romans over persoonlijk leed vind ik ook vaak heftiger om te lezen. Dingen die iedereen kan overkomen jagen me meer angst aan dan thrillers over moordenaars die dingen doen die nog nooit in mijn directe omgeving zijn gebeurd.
Ach, de kerst wordt niet onaardig, maar soms zou een gezellig samenzijn met meer mensen dan m'n vader en ik ook wel eens welkom zijn. Nu alleen hopen dat er geen gekke dingen met m'n vader gebeuren. Maar goed, hij is een paar weken geleden pas ziek geweest, dus we zullen er maar van uit gaan dat alles goed gaat.
Veel mensen ervaren een gevoel van eenzaamheid met kerst. Misschien hoort het er een beetje bij. Ik wens jou en jouw vader een fijne tijd toe!