Ruth Rendell - Heb uw naaste lief

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Ruth Rendell - Heb uw naaste lief

Bericht door Annemarie »

Uitgerekend de sensatiebeluste, praatzieke werkster Maxine Sams vindt het lijk van Sarah Hussain. Ze vertelt honderduit over haar ontdekking aan iedereen die het maar horen wil. Ook degenen die niet op haar kletspraatjes zitten te wachten, worden niet ontzien. Zelfs voormalig hoofdinspecteur Wexford moet eraan geloven.

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/rut ... rbara-vine
Marjo

Re: Ruth Rendell - Heb uw naaste lief

Bericht door Marjo »

Superspannend zijn ze nooit vind ik, de Wexfords. Maar ze lezen wel lekker weg.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Zo is het precies!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik zie gelijk al gelijk het verhaal als thriller op tv. Lekker zo'n Engels plaatsje met vrouwen met waxcoats en hoedjes en rozenmandjes, wonend in prachtige cottages. En Wexford zo'n brommerige oude speurder met het hart op de juiste plaats.

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Dettie schreef:Ik zie gelijk al gelijk het verhaal als thriller op tv. Lekker zo'n Engels plaatsje met vrouwen met waxcoats en hoedjes en rozenmandjes, wonend in prachtige cottages. En Wexford zo'n brommerige oude speurder met het hart op de juiste plaats.

Dettie
Dan geef ik toch de voorkeur aan het lezen van het boek.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Renate schreef:
Dettie schreef:Ik zie gelijk al gelijk het verhaal als thriller op tv. Lekker zo'n Engels plaatsje met vrouwen met waxcoats en hoedjes en rozenmandjes, wonend in prachtige cottages. En Wexford zo'n brommerige oude speurder met het hart op de juiste plaats.

Dettie
Ik kan zo'n kneuterige Britse tv-serie ook wel waarderen hoor! En Wexford leent zich prima als personage inderdaad.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:
Renate schreef:

Dettie
Ik kan zo'n kneuterige Britse tv-serie ook wel waarderen hoor! En Wexford leent zich prima als personage inderdaad.
Ik niet zo. Ik houd wel van Britse misdaadseries, maar iets als Midsummer Murders is me veel te traag, daar kan ik een boek bij lezen, zonder de draad van het verhaal kwijt te raken. En over het algemeen geef ik de voorkeur aan boeken. Als een Scandinavische serie als 'De Brug', als boek uitgebracht zou worden, zou ik het onmiddellijk willen lezen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb de boeken van De Killing en Borgen gelezen en dat viel erg in de smaak. De series heb ik ook gezien. De Brug is een van mijn favorieten. Midsomer Murders is heerlijk. Ik val er altijd zo fijn bij in slaap...;) Als ik de begintune hoor dan begin ik al een beetje in te dutten. Heel ontspannend dus!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

haha, ach arme Barnaby, hij doet zo zijn best, valt ze in slaap!
Ja, Midsomer Murders is wel heel erg traaaaaaaag. En dan die vrouw van hem, grrr... zo tutterig. Doe iets wilds zou je willen roepen :D
Mijn absolute favoriet was Morse en ik kijk nu wel naar Endeavor (de jonge Morse) lekkere serie zonder heel veel gruwelijk geweld.
Fijn voor de zaterdagavond.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Wij riepen juist altijd tegen Joyce, de vrouw van de vorige Barnaby, dat ze stil moest blijven zitten. Steeds als ze bij een clubje ging dan viel daar een dode. Ook marktjes e.d. kon ze maar beter niet bezoeken. Overal waar zij kwam ging het mis!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Haha, ja nu je het zegt! Inderdaad!!
Wat een eng mens eigenlijk :D

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, je moet juist oppassen voor dames die in eerste instantie saai overkomen haha!
Renate

Bericht door Renate »

Dettie schreef:haha, ach arme Barnaby, hij doet zo zijn best, valt ze in slaap!
Ja, Midsomer Murders is wel heel erg traaaaaaaag. En dan die vrouw van hem, grrr... zo tutterig. Doe iets wilds zou je willen roepen :D
Mijn absolute favoriet was Morse en ik kijk nu wel naar Endeavor (de jonge Morse) lekkere serie zonder heel veel gruwelijk geweld.
Fijn voor de zaterdagavond.

Dettie
Morse en Endeavor vind ik wel leuk. Ook Sherlock vond ik leuk, maar m'n vader houdt daar niet van, omdat hij het niet kan volgen. Waking the dead vind ik ook een goede serie en diverse Scandinavische dingen, bij voorkeur als de zaken in een aflevering worden afgerond. Anders zou ik liever het boek lezen.

Wat me in Midsomer Murders vaak irriteert is het bekakte gedrag van diverse mensen, die vaak geneigd zijn te roepen dat hun soort dat soort dingen niet doet.
Plaats reactie