Letterenfonds investeert in negen debuutschrijvers
Het Letterenfonds heeft negen beginnende auteurs geselecteerd om in te investeren. De schrijvers krijgen een beurs waarmee ze aan een tweede boek kunnen werken.
Dat heeft het Nederlands Letterenfonds bekendgemaakt.
De negen auteurs ontvangen ieder een beurs van 10.000 euro. Ze zijn geselecteerd uit een groep van in totaal 22 schrijvers die allemaal net hun eerste boek hebben geschreven.
Mohammed Benzakour (Yemma), Roman Helinski (Bloemkool uit Tsjernobyl), Mano Bouzamour (De belofte van Pisa) en Elisaneth van Nimwegen (De Smaak van IJzer) behoren tot de acht gekozen auteurs.
Ook Naomi Rebekka Boekwijt (Pels), Pauline Genee (Duel met Paard), Bertram Koeleman (De Huisvriend) en Marjoleine Oppenheim-Spangenberg (Over zij en ik) hebben de beurs ontvangen.
Het is voor het tweede jaar op rij dat het Letterenfonds een dergelijke beurs heeft: vorig jaar werden acht auteurs gekozen.
bron nu.nl 3 juli 2014
http://www.nu.nl/boek/3818630/letterenf ... jvers.html
Letterenfonds investeert in negen debuutschrijvers
Re: Letterenfonds investeert in negen debuutschrijvers
Niks mis mee natuurlijk. Maar er zitten er bij die al een redelijk succes hebben(Benzakour; Boekwijt) . Hebben zij dat dan wel nodig|?
Re: Letterenfonds investeert in negen debuutschrijvers
Schrijven vraagt wel veel tijd en als je dat full-time doet zal het geen vetpot zijn, ook al heb je succes met je debuut.
Ik denk dat ze daarom die beurs krijgen, ter aanmoediging, om vooral toch door te gaan.
Dettie
Ik denk dat ze daarom die beurs krijgen, ter aanmoediging, om vooral toch door te gaan.
Dettie