Unni Lindell - Roodkapje (samenleesboek maart/april 2014)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Unni Lindell - Roodkapje (samenleesboek maart/april 2014)

Bericht door Dettie »

Roodkapje is geschreven door een van de beste Noorse schrijfsters, Unni Lindell. In Noorwegen en de andere Scandinavische landen is haar werk voortdurend op de bestsellerlijsten te vinden. Internationaal heeft Unni Lindell zich een miljoenenpubliek verworven.

Tegen een idyllische achtergrond van sneeuw en ijs speelt het verhaal van Judith, Lisbet en Carol Marner. Zij zijn door hun grootmoeder opgevoed, omdat hun moeder niet in staat was voor hen te zorgen. Lisbet wordt vroedvrouw, Judith fotografe en Carol een gedesillusioneerde alcoholiste. Maar wie van hen drieën maakt er een gewoonte van mannen te vermoorden?

ISBN 9789056722524 Paperback 334 pagina's Signatuur midprice editie mei 2009
Vertaald door Carla Joustra, Ingrid Hilwerda

Alvast een item geopend, veel leesplezier!

Dettie
Annemarie

Re: Unni Lindell - Roodkapje (samenleesboek maart/april 2014

Bericht door Annemarie »

Uit! Ik vind het een goed boek. Mijn recensie is in de maak.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Zo! Dat is snel!

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, ik was er snel bij dit keer. Eindelijk heb ik weer eens op tijd een samenleesboek gelezen. Nu kan ik mijn schuldgevoel weer even wegpoetsen haha.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb mijn recensie inmiddels geplaatst.

Het staat hier: http://www.thrillers-leestafel.info/unni-lindell
Inge

Bericht door Inge »

Ik heb het boek ook uit en twijfel wat ik er over moet denken. Sommige stukken heb ik problemen mee. Vind de dingen vergezocht en niet helemaal geloofwaardig. Hier en daar krulden mijn tenen. Om een voorbeeld te geven: een student geneeskunde maakt een heus proefschrift over Judith maar een psycholoog met jarenlange ervaring raakt in de war van haar? En zo zijn er nog wel een aantal dingen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Maar...die student heeft Judith ook verkeerd ingeschat natuurlijk! Ze is erg moeilijk te doorgronden.
Inge

Bericht door Inge »

Ik zou het in het boek moeten zoeken maar voor zover ik gesnapt heb heeft ze hem doen verdwijnen omdat hij haar te goed snapte?
Zie blz 117. Hij zou haar aangeven bij de politie, daarom heeft ze hem vermoord. En iets verder staat er inderdaad: "Ik denk dat hij in mij iets zag...niet kon analyseren. sorry ik dacht ergens gelezen te hebbendat hij de enige was die haar begreep
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, hij had wel door hoe ze in elkaar zat maar toch ging hij met haar skiën. Hij begreep dus niet alles lijkt mij anders had hij wel beter uitgekeken.

In thrillers gebeuren wel vaker onwaarschijnlijke dingen. Mij gaat het erom of alles dan goed onderbouwd is. Mis jij verklaringen voor bepaalde gebeurtenissen?
Inge

Bericht door Inge »

Verklaringen niet zozeer. Maar... hoe moet ik het verwoorden... zoals in dat washok met Jarle.... Dat leek me nu zo'n raar iets... Ik weet het niet... Op het eerste zicht doet hij niets verkeerd en toch heeft ze al een bepaald beeld van hem...Het klopte naar mijn gevoel niet helemaal, ik snapte niet waarom zij zo reageerde. Haar reactie was overdreven. Tja de zijne daarna ook :D
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, ze reageerde zeker overdreven maar in haar ogen moest ze zichzelf beschermen. Ze vertrouwt mannen niet meer. Eerst al die man in het bos en later haar oom, dat heeft er diep ingehakt. En de enige man die ze leuk vond maakte een studieproject van haar. Ze voelt zich snel in het nauw gedreven en reageert dan feller dan nodig is. Dat komt wel vaker voor bij vrouwen met een soortgelijke achtergrond. Zij proberen zichzelf dan te beschermen door meteen te laten merken dat ze onbenaderbaar zijn.
Inge

Bericht door Inge »

tja, en omdat ik dan zo "nuchter" ben kan ik me moeilijk de denkwijze van zo iemand inbeelden en vind ze dan nogal vlug ongeloofwaardig.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nou ja, eigenlijk is het maar goed dat je je er niks bij voor kunt stellen!
irene

Bericht door irene »

Ik heb het boek vorig jaar gelezen tijdens onze kampeervakantie en het exemplaar achtergelaten op de camping. Helaas is er niet veel meer van het verhaal blijven hangen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Heb je het achtergelaten op de camping omdat je het niet leuk vond? Of juist omdat je iemand anders een plezier met een goed boek wilde doen?
irene

Bericht door irene »

Ik heb het boek wel in een ruk uitgelezen, zo spannend was het wel...maar van thrillers kan ik heel gemakkelijk afstand doen; ik koop ze meestal bij een boekenmarkt of bij een vestiging vanTerre des Hommes en registreer ze meteen voor bookcrossing. Kleine troost...voor we de camping verlieten (we hadden "campingarrest" omdat onze auto stukken had en een week in de garage stond), onze Vlaamse achterburen hebben ervan genoten en nog een Nederlands echtpaar.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Leuk Irene dat je boeken deelt met anderen! Ik doe dat ook graag.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Leuk Irene dat je boeken deelt met anderen! Ik doe dat ook graag.
Helaas ben ik te zeer aan m'n boeken gehecht. Na een paar vervelende ervaringen (boeken die ik na heel veel moeite terug kreeg, en een boek dat ik in verwaarloosde staat terug kreeg) heb ik er al moeite mee om boeken uit te lenen. Ik ben te veel een verzamelaar vrees ik. Met platen en CD's heb ik hetzelfde.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Boeken die ik wil houden leen ik alleen uit aan mensen die ik vertrouw. Ik weet dan dat ik ze ook weer netjes terugkrijg. Ik moet er ook niet aan denken om een dierbaar boek in verwaarloosde staat terug te krijgen. Ik ben er zelf heel zuinig op.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik heb een aantal jaren bij bookcrossing gezeten en daardoor ben ik veel makkelijker geworden met boeken weggeven/wegdoen. Ook heb ik gewoon niet de ruimte om alles te houden. Als ik een boek echt heel mooi vind, blijft het in huis en dan nog kan het best zijn dat ik het twee jaar later toch weggeef maar dan wel aan iemand waarvan ik zeker weet dat die het ook mooi zal vinden. Als ik weer dat iemand heel nonchalant ermee omgaat (of verkoopt!) zal ik het niet snel weggeven aan diegene.

Dettie
Inge

Bericht door Inge »

pppppppfffffffffff ik moet hier ook eens kuis houden in mijn boeken. Er staan hele stapels in de garage en ik wil volgend jaar de auto weer eens binnen voor de verandering, er staan er in het "branderkot" er staan er in de doorgang naar het waskot er staan er in de living, er staan er in de veranda (wat helemaal niet goed is voor de boeken) er liggen er in de slaapkamer...
Ik heb al beslist dat ik mijn favoriete boeken hou en enkel boeken waarmee ik niet echt een band heb wegdoe. Ik weet alleen nog niet hoe ik ze weg doe. Aan de kringloopwinkel of de bib geven: heb ik gehoord dat ze ze toch maar weggooien als ze niet recent genoeg zijn. Verkopen... tja... 'k weet niet. bookcrossing... tja 'k weet niet...
zal dus nog even duren voor ze effectief weg gaan :D
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Je hebt in Nederland ook books4life Inge.
Daar lever je boeken in en die worden verkocht en het geld gaat naar het goede doel.
Hier heb je een link naar hun website.

http://www.books4life.nl

Misschien is dat wat voor je. Misschien hebben ze in België ook wel zoiets.

En tegenwoordig is het ook heel erg in om een klein boekenkastje voor je huis te zetten.
zodat mensen daar boeken in en uit kunnen halen. In Leuven is er zoiets zag ik.

http://boeklover.wordpress.com/2013/05/10/de-boekentil/

en anders maak je een boekenbank! :D

http://ilibrariana.files.wordpress.com/ ... enkast.png

Dettie
Inge

Bericht door Inge »

thx Dettie. Ga ik eens rustig bekijken... ;)
Marjo

Bericht door Marjo »

Dadelijk jullie opmerkingen lezen..
Ik neig meer naar Inges mening zie ik. Ik werd niet gegrepen door dit boek.

Mijn verslag (je): http://www.thrillers-leestafel.info/unni-lindell/
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Hun leven is niet bepaald doorsnee: een moeder die niet eens wil weten dat ze kinderen heeft, en zich er niet druk om maakt wat er met hen gebeurt. Je zou voor minder zo’n man vermoorden, die je lastig valt.

ik snap het niet helemaal.
Moeder is akelig en dan 'je zou voor minder zo'n man vermoorden, die je lastig valt'... Wat heeft het een met het ander te maken?

Dettie
Plaats reactie