“Ik wil het niet
want jongens
schrijven geen gedichten.
Meisjes wel”
Zo begint dit boek. Maar ondanks dat het dus eigenlijk meidenwerk is doet Jack, in een correspondentie met zijn juf, tóch een poging, en schrijft hij zijn eerste gedicht;
“Geprobeerd.
Gaat niet.
Hoofd leeg”.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/sharon-creech
Willeke
Sharon Creech - Hou van die hond 9+
Re: Sharon Creech - Hou van die hond
“Geprobeerd.
Gaat niet.
Hoofd leeg”.
Het is net of ik Marjo hoor, zo lekker nuchter!
Dettie
die graag een beetje plaagt
Re: Sharon Creech - Hou van die hond 9+
Schattig boek lijkt me. En wat een leuke recensie Willeke! Ik word er helemaal vrolijk van.
Lenen Annemarie?
Kan hoor.
Ik werd trouwens ook vrolijk van dit boek, hoewel het af en toe ook over treurige zaken gaat.
Er is nog een deel ,iets met een kat, daar moet ik nog even achteraan.
Groetjes Willeke
Ps...even opgezocht...het andere boek heet "Haat die kat"
Kan hoor.
Ik werd trouwens ook vrolijk van dit boek, hoewel het af en toe ook over treurige zaken gaat.
Er is nog een deel ,iets met een kat, daar moet ik nog even achteraan.
Groetjes Willeke
Ps...even opgezocht...het andere boek heet "Haat die kat"
Laatst gewijzigd door WilV op 08 Sep 2011, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat heb je het trouwens mooi geplaatst Dettie,
Ziet er erg mooi uit zo. Dank je wel.
Groetjes Willeke
Groetjes Willeke
Sharon Chreech is dus een echt hondenmens 

Ha, ja dat lijkt er wel op.
Ik zal eens op zoek gaan naar die kat, ben wel nieuwsgierig eigenlijk
volgens Biblion is ook dit weer een aanrader;
Na het eerste boek* over Jacks liefde voor de hond Sprint gaat dit tweede boek over kattenliefde. Alhoewel, liefde...? Jack kan er zich niets bij voorstellen. Totdat juf Stretchberry (die gelukkig met hem meegegaan is naar de volgende klas) hem in aanraking brengt met allerlei poëzie en gedichten over katten. Als Jack dan ook nog een jonge kat cadeau krijgt, gaat hij helemaal om! Naast de vertellende verhaallijn is dit mooie, kleine boekje een ware schatkist. Iedere bladzijde verrast met pareltjes van taal die door hun lay-out nog meer diepte krijgen en waardoor alle zintuigen worden gestimuleerd. Je ziet en leest de taal, je proeft de taal als je het verhaal rustig leest en je voelt het ritme van de woorden en zinnen. De beschrijvingen over en berichten van oom Bill geven veel poezie-stijl-informatie en het boek sluit af met een bloemlezing van de gedichten die in het boek voorkomen. Verplichte kost voor lezers van 10 tot 100 jaar - te mooi om in woorden te vangen!
Groetjes Willeke
Ik zal eens op zoek gaan naar die kat, ben wel nieuwsgierig eigenlijk
volgens Biblion is ook dit weer een aanrader;
Na het eerste boek* over Jacks liefde voor de hond Sprint gaat dit tweede boek over kattenliefde. Alhoewel, liefde...? Jack kan er zich niets bij voorstellen. Totdat juf Stretchberry (die gelukkig met hem meegegaan is naar de volgende klas) hem in aanraking brengt met allerlei poëzie en gedichten over katten. Als Jack dan ook nog een jonge kat cadeau krijgt, gaat hij helemaal om! Naast de vertellende verhaallijn is dit mooie, kleine boekje een ware schatkist. Iedere bladzijde verrast met pareltjes van taal die door hun lay-out nog meer diepte krijgen en waardoor alle zintuigen worden gestimuleerd. Je ziet en leest de taal, je proeft de taal als je het verhaal rustig leest en je voelt het ritme van de woorden en zinnen. De beschrijvingen over en berichten van oom Bill geven veel poezie-stijl-informatie en het boek sluit af met een bloemlezing van de gedichten die in het boek voorkomen. Verplichte kost voor lezers van 10 tot 100 jaar - te mooi om in woorden te vangen!
Groetjes Willeke
WilV schreef:Wat heb je het trouwens mooi geplaatst Dettie,
Groetjes Willeke
Graag gedaan, het is ook een mooi verslag. Toevallig heb ik het boek hier naast me liggen!
Je hoort gauw van me, ik ga er een dezer dagen aan beginnen.
Dettie
Maar je hebt wel helemaal gelijk, Dettie.
Ik heb nu een boek liggen van een schrijver die me verzekerde dat zijn boek niet zweverig was..Ik weet nu dus niet wat hij onder zweverig verstaat, maar de eerste indruk, hm..ik ben er te nuchter voor.
Ik heb nu een boek liggen van een schrijver die me verzekerde dat zijn boek niet zweverig was..Ik weet nu dus niet wat hij onder zweverig verstaat, maar de eerste indruk, hm..ik ben er te nuchter voor.
Zojuist "Haat die kat" gelezen en dat heeft hetzelfde niveau als "Hou van die hond". In dit tweede deel ontbreken de tekeningetjes en ook de door juf voorgelezen gedichten worden alleen qua titel door Jack aangehaald. De directe invloed van zo'n gedicht op Jack ontbreekt daardoor. Achteraf blijken ze achter in het boek te staan. Maar evengoed dicht hij er weer vrolijk op los en er zit ook weer genoeg humor in. Als je de "hond" al in huis hebt, mag de "kat" niet ontbreken! Geweldig! Allebei!
OOOOOH...jij hebt 'm al gelezen. Ik ben jalours 
Was op tweedehands op zoek, maar kon 'm niet vinden.
Leuk...klinkt wederom goed zeg!
Groetjes Willeke

Was op tweedehands op zoek, maar kon 'm niet vinden.
Leuk...klinkt wederom goed zeg!
Groetjes Willeke
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”