Alexandra van Steen: Flipje in dierenland (4+)
Alexandra van Steen: Flipje in dierenland (4+)
Vanaf vier jaar zegt de flap. Zelf lezen dat kunnen ze wel vanaf een jaar of 8,9 schat ik.
Er zullen hier wel mensen zijn die net als ik Flipje wel kennen..
Ik weet niet of het wel in deze categorie thuishoort?
Lees meer: http://www.leestafel.info/alexandra-van-steen
Marjo
Er zullen hier wel mensen zijn die net als ik Flipje wel kennen..
Ik weet niet of het wel in deze categorie thuishoort?
Lees meer: http://www.leestafel.info/alexandra-van-steen
Marjo
Leeftijd
Lijkt me een erg leerzaam boek. Ik denk dat je de doelgroep qua leeftijd niet zo letterlijk moet nemen. Het is prima voor te lezen en als een kind zelf al kan lezen zijn de verhalen en tekeningen ook leuk. Ik zou inschatten vanaf 4 jaar tot 9 jaar. 

Er staat nu toch ook al op de site van de bibliotheek voor welke leeftijd het is? Vanaf 5 jaar, vanaf 6 jaar.
Een leek weet niet wat A, B, C of sisonr betekent wel wat dat cijfertje betekent. Het is vanaf.... een leeftijd, er staat niet alleen die leeftijd.
Maar ik werk er niet en het zal wel z'n reden hebben waarom ze het zo doen ipv cijfers.
Dettie
Een leek weet niet wat A, B, C of sisonr betekent wel wat dat cijfertje betekent. Het is vanaf.... een leeftijd, er staat niet alleen die leeftijd.
Maar ik werk er niet en het zal wel z'n reden hebben waarom ze het zo doen ipv cijfers.
Dettie
Als je op de site van de bieb zoekt, dan ben je weer gericht aan het zoeken, want je moet een titel, een schrijver hebben. En bij onze bieb staat er wel die leeftijdsaanduiding die ook de uitgever aangeeft, maar niettemin ook de aanduiding waarmee de boeken gerangschikt zijn: A, B, C, JO, SISO. Dan weet je tenminste in welke kast je moet zoeken.
Als een kind of een ouder gaat zoeken, snuffelen, dan is het handig om even op een informatiebord te kijken (of een medewerker te vragen) wat die aanduidingen betekenen, en ik denk dat de meeste mensen die daar snuffelen dat ook kennen.
Nu staan in de bieb de prentenboeken ook apart, in makkelijke snuffelbakken. Maar dat wil wel zeggen: van 0 tot 5/6 jaar alles bij elkaar.
De verdeling A,B,C maakt het veel makkelijker om orde te scheppen in de kasten! Dat is praktisch gezien al lekker: je weet waar je moet gaan kijken als je met een kind van 7 de bieb induikt.
En omdat het ene kind het andere niet is, heb je daar dan ook de boeken voor 6-jarigen en 8-jarigen staan, dan verruimen ze hun blik meteen. Natuurlijk blijf je die grensgebieden houden, niets aan te doen.
Als een kind of een ouder gaat zoeken, snuffelen, dan is het handig om even op een informatiebord te kijken (of een medewerker te vragen) wat die aanduidingen betekenen, en ik denk dat de meeste mensen die daar snuffelen dat ook kennen.
Nu staan in de bieb de prentenboeken ook apart, in makkelijke snuffelbakken. Maar dat wil wel zeggen: van 0 tot 5/6 jaar alles bij elkaar.
De verdeling A,B,C maakt het veel makkelijker om orde te scheppen in de kasten! Dat is praktisch gezien al lekker: je weet waar je moet gaan kijken als je met een kind van 7 de bieb induikt.
En omdat het ene kind het andere niet is, heb je daar dan ook de boeken voor 6-jarigen en 8-jarigen staan, dan verruimen ze hun blik meteen. Natuurlijk blijf je die grensgebieden houden, niets aan te doen.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”