Een lief boekje over een geadopteerd Nederlands meisje
Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/nicky-clijsen
dettie
Nicky Clijsen & Marthi Rentjes - De kleine Marianne (4-10 jaar)
Nicky Clijsen & Marthi Rentjes - De kleine Marianne (4-10 jaar)
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Dec 2009, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kreeg er een ongemakkelijk gevoel bij. Inderdaad: het kind is zes maanden! Als het geschreven is voor oudere kinderen, waarom dan ook niet die leeftijd aangepast. Het hoefde toch niet perse een baby tge zijn? Nu klopt het gewoon niet.
Die zin 'Marianne heeft alleen een hond, drie poezen en twee eenden' irriteerde mij al. Mijn hemel, is dat niet genoeg dan?
Kinderboek, vooruit, niet zoveel zout op die slakken leggen. Ik zou het zelf al zat ik in zo'n situatie niet gebruiken...
Die zin 'Marianne heeft alleen een hond, drie poezen en twee eenden' irriteerde mij al. Mijn hemel, is dat niet genoeg dan?
Kinderboek, vooruit, niet zoveel zout op die slakken leggen. Ik zou het zelf al zat ik in zo'n situatie niet gebruiken...
Ja je hebt gelijk, je krijgt er een ongemakkelijk gevoel bij. De taal klopte niet bij de leeftijd van het kind. Je kan dat heel makkelijk anders doen door de adoptie-ouders te laten vertellen. "toen we je opgehaald hadden zijn we gelijk doorgereden naar opa en oma... We zeiden tegen je "In dit huis wonen je nieuwe opa en oma!" Maar jij sliep lekker door... of zoiets. Nu klopte het niet.
Ja en al die dieren... Ik mocht niet eens één poes! (ocherm
)
Dettie
Ja en al die dieren... Ik mocht niet eens één poes! (ocherm

Dettie
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”