Kate Mosse: Het verloren labyrint (samenleesboek november)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Joanazinha

Kate Mosse: Het verloren labyrint (samenleesboek november)

Bericht door Joanazinha »

Ik heb het boek inmiddels in huis; had hem gereserveerd bij de bieb die hem erg vlot beschikbaar had. Het is een lekkere dikke pil, maar hij blijft nog heel eventjes op de stapel liggen. Wellicht dat ik er volgende week aan toe kom. Ach, de maand is nog jong! :lol:
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik schrok al..heeft nu al iemand dat boek uit, dacht ik.
Hier is hetzelfde aan de hand: het ligt er maar moet even wachten..
irene

Bericht door irene »

Eenmaal begonnen, dan ben je zo verkocht. Ik heb het boek indertijd in een adem uitgelezen. Het is weer eens uitgeleend, (voor de zoveelste keer).
Veel leesplezier allen!

groetjes, irene
Joanazinha

Vanavond in begonnen. Eigenlijk te moe om te lezen, maar toch een paar hoofdstukken gelezen. Met moeite het boek weggelegd, want ik wil toch eigenlijk echt wel naar bed.... Spannend vanaf de eerste letter. Nu de rest nog :D (nou ja, niet nu, morgen weer een stuk!)
Joanazinha

Vanavond ademloos uitgelezen.... Wat een mooi, spannend boek. Prachtig ook die overgangen tussen heden en verleden. Hoewel op het eind noch Alice noch Alaïs goed uit de verf kwamen. De laatste hoofdstukken werden min of meer afgeraffeld, naar mijn idee, om tot een logisch einde te komen. In sneltreinvaart gebeuren er ineens een heleboel dingen en wordt er heel veel over de lezer uitgestort. Zoals de samenvatting van de laatste 30 jaar van Alaïs' wedervaren, verteld door Sajhë. En ik mis de afhandeling van nogal wat losse eindjes volgens mij, maar daarvoor zal ik vanavond (19/11) toch het laatste hoofdstuk nog eens overlezen.

Afgezien daarvan vond ik het een heerlijk boek, goed voor een lekker weekend lezen. In het grote archief zit al een goede recensie van het boek. Ik zal eens op Wikipedia kijken om meer te weten te komen over de Katharen; gek, in meerdere boeken ben ik de Katharen al tegengekomen, maar zelden helder uitgewerkt.... Was dit de voorloper van het protestantisme? Dat ga ik nog maar eens uitzoeken, denk ik.
Laatst gewijzigd door Joanazinha op 20 nov 2007, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Joanazinha

Ik heb al even gekeken op wikipedia wat er bekend is over de Katharen. Indrukwekkende informatie waaruit blijkt dat de Katharen niet echt de voorlopers waren van de protestanten; dat zijn natuurlijk de Hugenoten, maar ik dacht dat er wellicht een connectie was. Hmm, weer wat om uit te zoeken :D .
De namen en gebeurtenissen die Kate Mosse in het boek heeft vermeld, staan net zo in Wikipedia; dus historisch gezien is het allemaal goed gedocumenteerd. Leuk om dat zo terug te zien.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja dat is altijd leuk he om dingen erbij te zoeken. Vaak volgt er bij mij dan weer een boek die eventueel wat dieper ingaat op wat mij interesseert uit het eerste boek.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Of het nu komt doordat iedereen zo lovend is, of wat ook, er zijn een aantal dingen die mij irriteren..het leest helemaal niet zo prettig.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Of het nu komt doordat iedereen zo lovend is
Een beetje het Harry Potter effect Marjo?
Doordat iedereen zo juicht, haak ik voorlopig af tenminste.

Dettie
Joanazinha

Marjo schreef:het leest helemaal niet zo prettig.
Het enige dat mij soms stoorde was de overgang van heden naar verleden en weer terug. Ik moest af en toe even goed nadenken wat er ook alweer gebeurd was voordat het verhaal in een nieuw hoofdstuk - na een intermezzo in de andere tijdszone - verder ging. Voor de rest vond ik het een prettig leesbaar boek, maar dat is denk ikvoor iedereen weer verschillend.
Marjo

Bericht door Marjo »

Natuurlijk is het voor iedereen verschillend. Maar komt het nu door de kritische noot van Dettie bij 'gemiste tijd'? Ik zie in dit boek dingen die niet kloppen en lees er dit keer niet met gemak overheen..
En ik vind het langdradig op sommige plekken, er wordt te veel bijgehaald.
Maar vooruit: spannend genoeg om door te lezen..
Marjo

Bericht door Marjo »

Er komt geen verslag van dit boek, je verklapt al snel te veel.
Ik ben er nu doorheen, en nee, ik vond het helemaal niet zo goed.
Storende dingetjes dus..soms worden er dingen verteld, wordt er een heel hoofdstuk gewijd aan iets, waarvan je dan nooit meer te horen krijgt hoe het er mee verder gaat. Ik blijf er ook bij dat het te dik is, en de uitleg vind ik niet er overtuigend.
Het was zeker ook geen boek dat ik niet weg kon leggen, met gemak zelfs.
Nou ja, ik heb het toch uitgelezen, dus het moet ook iets goeds hebben. Wat dan? Je wilt als lezer weten hoe het verder gaat, met het verhaal en de personen. Of de schrijfster er nog iets origineels van weet te maken (nee dus). En het is niet moeilijk, dus als je eenmaal gaat lezen vlieg je er door heen.
Beter dan Dan Brown, maar nog steeds niet denderend.
Gast

Bericht door Gast »

Helemaal mee eens Marjo!
Plaats reactie