Ik ben van plan om (hopelijk) volgend jaar een kinderboekenschrijversdag te organiseren aan het strand, zoals ik dit jaar met debuatnten heb gedaan. Denk je dat kinderboekenschrijvers dat leuk zouden vinden, en zo ja heb je dan nog eventueel tips wat voor de schrijver zelf ook leuk is op zo'n dag.
Er worden nog maar héél erg weinig kinderboeken in de grote kranten gerecenseerd.
Die indruk had ik al ja..wat raar eigenlijk..ook daar is toch een enorme markt voor zou ik zo zeggen.
Wil
Ik weet niet waardoor het komt. Zal wel weer geld zijn. Toen ik net begon, tien jaar geleden, werd elk boek wel in drie, vier grote dagbladen gerecenseerd. Nu let ik er niet eens meer op. Edward vd Vendel recenseert heel veel op zijn site, trouwens. (www. edwardvandevendel.nl)
Dettie schreef:Ik ben van plan om (hopelijk) volgend jaar een kinderboekenschrijversdag te organiseren aan het strand, zoals ik dit jaar met debuatnten heb gedaan. Denk je dat kinderboekenschrijvers dat leuk zouden vinden, en zo ja heb je dan nog eventueel tips wat voor de schrijver zelf ook leuk is op zo'n dag.
WilV schreef:zijn er van jou ook boeken ingesproken..
ook bij kinderboeken gebeurd dat tegenwoordig veel, een leuke ontwikkeling vind ik dat.
Wil
Ja, er worden ook boeken voorgelezen voor dislectische kinderen, hééél langzaam, zodat ze kunnen meelezen.
Maar ook als gewone voorleesboeken. JA, goeie ontwikkeling.
Ik heb wel naar de boeken van Frank Groothof geluisterd, in een woord geweldig! Maar daar zit ook muziek bij.
Verder naar een boek van sandor marai, over Casanova waar Jeroen Krabbé Casanova was. En ik hoorde en zag steeds in m'n verbeelding Jeroen Krabbé en niet Casanova. Was erg afleidend en het werd ook niet echt goed gedaan.
mijn oudste neefje kan door hersenletsel niet zelf lezen maar is gek van boeken,
door hem ben ik me in de gesproken kinderboeken gaan verdiepen . Hij heeft echt de "mode" mee want het aanbod is tegenwoordig enorm, en van zeer goede leeskwaliteit, erg leuk.
Je mist natuurlijk wel de plaatjes, dat is dan wel weer een nadeel.
Dettie schreef:Ik ben van plan om (hopelijk) volgend jaar een kinderboekenschrijversdag te organiseren aan het strand, zoals ik dit jaar met debuatnten heb gedaan. Denk je dat kinderboekenschrijvers dat leuk zouden vinden, en zo ja heb je dan nog eventueel tips wat voor de schrijver zelf ook leuk is op zo'n dag.
Dettie
Wat een goed initiatief Dettie!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig tot geen kinderboeken lees, maar voor de jeugd is het fantastisch. Hoe meer aanbod er voor hen is, hoe beter volgens mij. Lezen moet je al vroeg bijgebracht worden. Mijn moeder met name stimuleerde ons, haar kinderen, om te lezen en heeft de afgelopen jaren haar kleinkinderen veel met lezen in aanraking gebracht. Hulde!!
Huh? Jullie zijn nog gewoon bezig!! Ik zie steeds alleen maar het bericht van Dettie over casanova, en nu ineens een heleboel erbij.
Ik ga gauw een inhaalslag doen!
Hoe kan dat? Hoe blijf ik 'vers'?
Ik zit in een forum bij een middag van Biblionef. Kennen jullie die organisatie? Ze willen kinderen in achterstandsgebieden, (internationaal) stimuleren en helpen om te lezen.
Ik vind het heel vervelend dat ik zo weinig op het afgesproken tijdstip echt aanwezig kon zijn.
Vandaag alweer niet, want morgen komt een bekend schrijfster naar onze school, en dat betekent dat ik vandaag moet werken..