Stephen King:Misery (samenleesboek september 2007)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Inge

Bericht door Inge »

Ik kan me herinneren dat ik dit boek zo'n 20 jaar geleden ademloos heb gelezen; ik heb nu een nieuwe start gemaakt, maar ik kom er met geen mogelijkheid doorheen. Gisteren besloten dat ik er mee kap, zonde van mijn tijd. Ik ben gekomen tot ongeveer bladzijde 140: Paul is bezig met de herleving van Misery...
Dat je leessmaak na zoveel jaren kan veranderen, blijkt nu dus wel heel duidelijk.

groetjes, irene
Is het enkel je leessmaak die veranderd is of is het omdat je weet hoe het verhaal verder gaat, wat er allemaal gebeurd?

Inge
Marjo

Bericht door Marjo »

Dus ik moet ook aan het herlezen. Ik dacht te kunnen teren op het boek, het toneelstuk en de film. Maar nu moet ik toch lezen..
Roel

Bericht door Roel »

Dus je vindt het niet spannend, Irene?
irene schreef:Ik kan me herinneren dat ik dit boek zo'n 20 jaar geleden ademloos heb gelezen; ik heb nu een nieuwe start gemaakt, maar ik kom er met geen mogelijkheid doorheen. Gisteren besloten dat ik er mee kap, zonde van mijn tijd. Ik ben gekomen tot ongeveer bladzijde 140: Paul is bezig met de herleving van Misery...
Dat je leessmaak na zoveel jaren kan veranderen, blijkt nu dus wel heel duidelijk.

groetjes, irene
irene

Bericht door irene »

Is het enkel je leessmaak die veranderd is of is het omdat je weet hoe het verhaal verder gaat, wat er allemaal gebeurd

Met name mijn leessmaak is veranderd: enige tijd geleden heb ik ook eens Het, Carrie en Bezeten stad van King proberen te herlezen; dat ging ook al niet.

En Roel... Nee tot zover ik dit boek herlezen heb (blz. 142) vind ik het totaal niet spannend.

groetjes, irene
Marjo

Bericht door Marjo »

Mij viel het niet tegen. Als er niet zoveel boeken lagen dan zou ik het waarschijnlijk met veel plezier nog eens helemaal lezen, zelfs al weet ik hoe het gaat!
Dus: nog steeds spannend, en juist de manier waarop King het uit de doeken doet, met een omweg, dat boeit weer helemaal opnieuw!
Gast

Bericht door Gast »

Hey

Misschien een héél domme vraag van mij. ( ben hier dan ook nog een groentje ) :oops: Maar de boeken die jullie vaak gezamelijk lezen en bespreken enzo, zijn dus zeker niet altijd nieuw uitgekomen boeken? Want blijkbaar is Misery al een oud boek.
Of is het gewoon een mengeling van oud en nieuw. Soms lees ik reacties van boeken, die hier bij mij al jaren in de kast staan. Maakt dus niet uit, als het goed is, lezen en bespreken jullie het?

Van daar misschien die gemoedelijke sfeer op het forum.... :D
Inge

Bericht door Inge »

We nomineren de boeken. Dat wil zeggen elke lezer nomineert 3 boeken die hij/zij wil lezen. Daarna word er gestemt op welk boek we zullen lezen. Het zijn inderdaad niet altijd nieuw uitgekomen boeken. Vind ik personnlijk wel zo leuk omdat nieuwe boeken niet altijd te vinden zijn in de bib en ik niet altijd boeken bij wil gaan kopen.
Jij kunt dus ook meedoen met de nominaties. Alleen, ik denk dat we nu gekozen hebben tot en met november.

Hier vind je de lijst van spannende boeken die we al gelezen hebben en welke er in het vooruitzicht zijn.

http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=2673

En dit is de lijst van de "gewone" boeken
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=2053

Inge
Gast

Bericht door Gast »

tja, ik moet me dan ook nog serieus inwerken in jullie site... en het is inderdaad een verslaving, om zoveel mogelijk topics te lezen, maar zo geraakt het boek natuurlijk niet uit dat ik momenteel aan het lezen ben!
Dat is trouwloos van Karin Slaughter

Vermits ik nu ook altijd moet liggen, na een rugoperatie, kijk ik ook veel op de tweedehands-sites en bestel ik al vrij veel boeken voor enkele euro's. Als ik dan een naam lees, waarover jullie het vaak hebben of het is een samenleesboek, dan zoek ik dat al wel eens op. Soms kan je daar echt koopjes op doen.

Hier liggen voor mij nog boeken genoeg te wachten om te lezen en enkele zijn zelfs nog onderweg :lol:
Roel

Bericht door Roel »

Grappig Irene!
Als ik nu opnieuw zo lezen zou ik net weer zo in spanning verkeren!
Ik denk dat het ook met verwachtingen te maken heeft. Ik weet hoe King
schrijft en accepteer zijn stijl en geniet van zijn fantasierijk verhaal.
Daarom kan hij met tegenvallende stijl mij toch blijven boeien, omdat het verhaal zo ijzersterk is!

De film maakt nog altijd heel veel los en daarom heb ik ook de dvd gekocht.

irene schreef:Ik kan me herinneren dat ik dit boek zo'n 20 jaar geleden ademloos heb gelezen; ik heb nu een nieuwe start gemaakt, maar ik kom er met geen mogelijkheid doorheen. Gisteren besloten dat ik er mee kap, zonde van mijn tijd. Ik ben gekomen tot ongeveer bladzijde 140: Paul is bezig met de herleving van Misery...

groetjes, irene
Plaats reactie