Kate DiCamillo: Despereaux (9+)
Kate DiCamillo: Despereaux (9+)
Een ontzettend leuk en spannend verhaal over een lief klein muisje, dat je hart steelt.
Leuk om voor te lezen, maar ook om zelf te genieten. De tekenaar (Philip Hopman) tekent leuke muisjes en griezelige ratten.
Nog even dit: het boek is bekroond met de Newberry Medal, en dat is de Amerikaanse Gouden Griffel.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/kate-dicamillo
Marjo
Leuk om voor te lezen, maar ook om zelf te genieten. De tekenaar (Philip Hopman) tekent leuke muisjes en griezelige ratten.
Nog even dit: het boek is bekroond met de Newberry Medal, en dat is de Amerikaanse Gouden Griffel.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/kate-dicamillo
Marjo
Ik had 'het midden van de wereld' bij mijn dochter van 15 op bed gegooid, toen ze zei dat ze geen boek meer had..maar dat boek had ze al meerdere keren afgewezen, bovendien vindt ze dat het voor de boeken geen aanbeveling is als ik ze aanprijs ( Nou jullie!!)
Maar..ze was te lui om verder te zoeken (want er zijn nog boeken genoeg in huis!) is ze begonnen..en kon het niet meer wegleggen. Die vooroordelen die zitten zo diep..
Maar..ze was te lui om verder te zoeken (want er zijn nog boeken genoeg in huis!) is ze begonnen..en kon het niet meer wegleggen. Die vooroordelen die zitten zo diep..
Tja, dan ben ik het boek een jaar kwijt. Ik zou alle boeken moeten van zijn kamer en de kamer van zijn zus verwijderen , maanden niet meer naar de bib gaan vooraleer hij dan dat boek zou nemen. Als hij echt niet weet wat gelezen dan grijpt hij naar Harry Potter of Geronimo Stilton (geen klein verschil hé
) en die leest hij dan keer op keer opnieuw. Misschien als ik het hem eens voorlees.... want dat vind hij nog altijd leuk.
Inge

Inge
Ik heb het zelf maar gelezen en inderdaad een leuk boek. Ik denk wel dat de namen voor de kinderen tamelijk moeilijk te lezen zijn en dat vind ik jammer. Ik heb het in ieder geval aangeraden aan een vriendin die haar kinderen wil doen lezen en nooit weet wat haar kinderen aan te raden. Ik denk dat haar 12-jarige het misschien leuk zal vinden. Wie weet.......
Inge
Inge
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”