Thema oktober 2004 - Het kind
Thema oktober 2004 - Het kind
Sorry Lizzy van al je mooie bedachte titels voor dit thema.
Kind en letteren zat ik nog te denken, maar dat geeft het ook niet helemaal goed weer dus simpelweg Het kind geworden.
Ben begonnen met Alleen op de wereld.
Als er een boek over het kind gaat is dit het wel. Bovendien wordt het door jong en oud gelezen.
Heb nog naar titels gezocht en daar word je niet vrolijk van zeg.
Kind en verlies, kind en rouw, kind en ziekte, kind en drugs, kind met een geestelijke afwijking enz. enz.
Gelukkig heeft Lizzy al een mooie lijst gestuurd met prachtige boeken.
Bedankt Lizzy!!
Bernadet
Kind en letteren zat ik nog te denken, maar dat geeft het ook niet helemaal goed weer dus simpelweg Het kind geworden.
Ben begonnen met Alleen op de wereld.
Als er een boek over het kind gaat is dit het wel. Bovendien wordt het door jong en oud gelezen.
Heb nog naar titels gezocht en daar word je niet vrolijk van zeg.
Kind en verlies, kind en rouw, kind en ziekte, kind en drugs, kind met een geestelijke afwijking enz. enz.
Gelukkig heeft Lizzy al een mooie lijst gestuurd met prachtige boeken.
Bedankt Lizzy!!
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 31 Mar 2008, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen op de wereld van Hector Malot.
Een boek dat ik als kind heb gelezen (vermoedelijk in een aangepaste versie voor heel jonge kinderen), dit op mijn beurt nadat mijn moeder het al gelezen had. Toch een monument in de kinderliteratuur...en ja...dat aapje zit ook nu nog in mijn geheugen gegrift.
Groetjes. Tiba.
Een boek dat ik als kind heb gelezen (vermoedelijk in een aangepaste versie voor heel jonge kinderen), dit op mijn beurt nadat mijn moeder het al gelezen had. Toch een monument in de kinderliteratuur...en ja...dat aapje zit ook nu nog in mijn geheugen gegrift.
Groetjes. Tiba.
huh? 3x hetzelfde? Hoe kan dat nou? In m'n mailbox staat maar een keer. Incredimail had er zeker zin in!!
Tiba ik heb alleen op de wereld 2x keer gelezen en in allerlei uitvoeringen op t.v. gezien. Het blijft mooi!
Jolie Ceur was zo leuk, wilde toen natuurlijk ook gelijk een aapje en dat mocht niet eens van m'n vader, snap jij dat nou?
Bernadet
Tiba ik heb alleen op de wereld 2x keer gelezen en in allerlei uitvoeringen op t.v. gezien. Het blijft mooi!
Jolie Ceur was zo leuk, wilde toen natuurlijk ook gelijk een aapje en dat mocht niet eens van m'n vader, snap jij dat nou?
Bernadet
Mannekino van Sybren Polet.
Las iemand al een boek van deze schrijver???
Ik vind het wel een leuk thema. Bij het openen van de link las ik vluchtig het fragment, maar vond het niet echt makkelijk lezen.
Als dichter is hij me wel bekend, wist niet eens dat hij ook romans had geschreven.
Groetjes. Tiba.
Las iemand al een boek van deze schrijver???
Ik vind het wel een leuk thema. Bij het openen van de link las ik vluchtig het fragment, maar vond het niet echt makkelijk lezen.
Als dichter is hij me wel bekend, wist niet eens dat hij ook romans had geschreven.
Groetjes. Tiba.
Ja ik heb het boek gelezen en vond het erg leuk! Mannekino is een superintelligent kind en weet van alles te bedenken, maar omdat hij kind is mag hij nergens patent op aanvragen. Dat doet hij dus via iemand. Hij heeft o.a. verwarmde schoenen bedacht en dat werd een enorm succes.
Erg leuk boek!!
Bedankt tiba dat je even meldt van die link, was ik weer eens vergeten te veranderen!
Groetjes
Bernadet
Erg leuk boek!!
Bedankt tiba dat je even meldt van die link, was ik weer eens vergeten te veranderen!
Groetjes
Bernadet
Bijzondere schrijver in de nederlandse literatuur, deze Sybren Polet. Heeft al jaren een schare vaste fans die hem op zijn eigenzinnige weg volgen. Ik heb Mannekino gelezen en dat vond ik een uitstekend boek.
Ik heb ook nog Breekwater van hem gelezen. Wil zeker meer van deze schrijver lezen. En inderdaad Bernadet, het is ook heel humoristisch. En mochten jullie het nog niet weten een schrijver die al een respectabele leeftijd heeft bereikt. O ja en hij is inderdaad ook dichter, maar heeft een aardig roman oeuvre op zijn naam. Al laat hij er vaak jaren tussenliggen.
Ik heb ook nog Breekwater van hem gelezen. Wil zeker meer van deze schrijver lezen. En inderdaad Bernadet, het is ook heel humoristisch. En mochten jullie het nog niet weten een schrijver die al een respectabele leeftijd heeft bereikt. O ja en hij is inderdaad ook dichter, maar heeft een aardig roman oeuvre op zijn naam. Al laat hij er vaak jaren tussenliggen.
Hij mag dan wel stil zijn maar het zal in zijn hoofd te druk zijn, allemaal verhalen daarin natuurlijk!
Nou verslag, het is een flaptekst van internet geplukt. Het lijkt me een prachtig boek! Had gelijk zoiets van
hebbe, hebbe!
Maar ja zo zijn er zoveeeel, dat boek van die kolonieen zou ik ook graag willen lezen en ga zo maar door!!
Bernadet
(Ben nog steeds niet naar de bieb geweest, kost wel moeite hoor!)
Nou verslag, het is een flaptekst van internet geplukt. Het lijkt me een prachtig boek! Had gelijk zoiets van
hebbe, hebbe!
Maar ja zo zijn er zoveeeel, dat boek van die kolonieen zou ik ook graag willen lezen en ga zo maar door!!
Bernadet
(Ben nog steeds niet naar de bieb geweest, kost wel moeite hoor!)
Ik zag het gisteren op t.v. dat Tonke Dragt gewonnen had en het leek me wel toepasselijk om het te plaatsen i.v.m. het thema EN de start van de kinderboekenweek vandaag!
Ik werkte vroeger in het gebouw De meervaart en daar werd de kinderboekenweek gevierd! Helemaal te gek. Allemaal kinderboekenschrijvers en hele leuke muziek en hoekjes voor de kinderen. Je zou er jaloers op worden haha. Dat hadden wij vroeger allemaal niet sprak deze oude taart!!
Ik werkte vroeger in het gebouw De meervaart en daar werd de kinderboekenweek gevierd! Helemaal te gek. Allemaal kinderboekenschrijvers en hele leuke muziek en hoekjes voor de kinderen. Je zou er jaloers op worden haha. Dat hadden wij vroeger allemaal niet sprak deze oude taart!!