Een zeer eigentijds boek is dit. Ik weet niet of het als science-fiction bedoeld is, of als waarschuwing..
Cyberbabe
Een zeer eigentijds boek is dit. Ik weet niet of het als science-fiction bedoeld is, of als waarschuwing..
Sam is een jongen van 16, een echte computerfreak. Als op school gevraagd wordt om een klassenproject op te starten, komt hij met het idee om virtuele leerlingen te creëren. Maar voor de anderen uit de klas gaat zijn idee te ver, en uit kwaadheid besluit Sam ze eens wat te laten zien: hij zal de perfecte vrouw programmeren. Zeker nadat zijn vader geopperd heeft om een nieuwe virtuele moeder te maken. Sams moeder is, jaren geleden al, omgekomen bij een raadselachtig ongeluk.
Zijn obsessie wordt steeds groter, hij verwaarloost zijn real-life vriendin Jessie, die ondanks dat haar best blijft doen hem uit zijn trance te halen. Maar Sam zakt steeds verder weg, hij raakt werkelijk in een trance achter die computer, hij eet en drinkt niet meer, en denkt dat hij in Cyberia leeft, met zijn Serena.
Natuurlijk gaat dit niet goed..
Dit is een boek dat mij persoonlijk niet zo aanspreekt, maar dat ligt aan het onderwerp denk ik. Het is goed geschreven, er is genoeg spanning, en er gebeurt van alles. Een jongere zal dit anders beoordelen.
© Marjo
Voor meer informatie over Karel Verleyen, bekijk zijn website, klik http://www.karelverleyen.com/
(dit item en de discussie waren verdwenen door de forumcrash)
Karel Verleyen - Cyberbabe (14+)
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”