'Voor luitenant Walter Tull 1888-1918' staat in het begin van het boek te lezen. Later zullen we pas begrijpen waarom Michael Morpurgo dit indrukwekkende jeugdboek aan hem opdraagt.
lees verder http://www.leestafel.info/michael-morpurgo
Dettie
Michael Morpurgo - Een medaille voor Leroy (10-12+)
Re: Michael Morpurgo - Een medaille voor Leroy (10-12+)
Morpurgo blijft zijn hoofdthema trouw, geschiedenisverhalen.
Dus ik ben het met je eens: wij moeten hem trouw zijn.
Dus ik ben het met je eens: wij moeten hem trouw zijn.
Wat een mooi verhaal. Warhorse vond ik trouwens ook prachtig (Nou ja, de film dan. Het boek heb ik niet gelezen.)
ja het is prachtig. Je verwacht ook van deze schrijver dat het goed is. Hij schrijft heel invoelend en dat maakt het denkelijk ook zo mooi.
Het is lastig om niet teveel te vertellen, je zou dan het hele verhaal verpesten, maar er spelen bijzondere dingen waarbij ik me kan indenken dat het op een jongetje grote impact heeft (op een positieve manier).
Dettie
Het is lastig om niet teveel te vertellen, je zou dan het hele verhaal verpesten, maar er spelen bijzondere dingen waarbij ik me kan indenken dat het op een jongetje grote impact heeft (op een positieve manier).
Dettie
Gelezen. Warhorse vind ik mooier, maar ook dit verhaal moet verteld worden om dat het een verhaal is over een leven dat in feite voor onze vrede is gegeven. Een van de vele verhalen die allemaal verteld moeten worden.
Ja precies, je zegt het goed. Al die verhalen moeten verteld worden. Wij weten dankzij onze ouders wel wat voor impact de oorlog had en wat mensen allemaal presteerden (of niet) in die tijd, maar voor jongeren is WO II bijna de prehistorie. Dat is al zooo lang geleden en dan is het goed als er een mooi geschreven boek uitkomt dat vertelt wat er gebeurde zodat mensen er toch weet van krijgen, geïnformeerd worden.
Dettie
Dettie
Eh, ja, maar dit boek vertelt wel vooral het verhaal over de soldaat in de Eerste Wereldoorlog..
oeioeioei zit ik er even naast! 
Dettie
Dettie