Linda Jansma - Schaduwkinderen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Linda Jansma - Schaduwkinderen

Bericht door Annemarie »

Schaduwkinderen is het eerste deel van de driedelige reeks Cirkel van het kwaad. Dit eerste deel vormde voor mij een fantastische kennismaking met deze schrijfster. Ik wil zeker meer van haar lezen!

Lees mijn recensie hier: http://thrillers-leestafel.info/linda-jansma
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Linda Jansma - Schaduwkinderen

Bericht door Dettie »

Zo heftig verhaal. Vind je het goed dat er ingespeeld wordt op de aanslagenangst? Zo te lezen schreef de schrijfster het niet met een wijzend vingertje naar mensen die niet in Nederland geboren zijn. Maar vind je het wel een goed idee dat het boek dit onderwerp heeft?

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Toen ik las dat het over moslim-extremisten ging, kneep ik hem wel even. Maar Linda Jansma heeft het onderwerp goed aangepakt. Zo worden er bijvoorbeeld jongens geronseld, maar niet door de moskee. En er is een racistische agent die steeds door zijn collega's op de vingers wordt getikt. Angst voor aanslagen is nu eenmaal een actueel onderwerp. Dit boek bewijst dat je prima over dit onderwerp kunt schrijven zonder er een anti-allochtonenboek van te maken. Goed en kwaad is over alle partijen verdeeld, zoals dat in de realiteit ook is.

De auteur heeft zich goed in het onderwerp verdiept. Wat ik heel aangrijpend vond, is dat er kinderen ingezet worden. Een tijdje geleden zag ik eens een item over kinderen die helemaal alleen tussen de andere vluchtelingen door Europa reisden. Ik vond het een vreselijk idee dat deze kinderen zomaar door de verkeerde mensen onder hun "hoede" zouden kunnen worden genomen. In dit boek gaat het over aanslagplegers maar ook mensenhandelaren hebben het op deze kinderen voorzien. Vreselijk.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dankjewel voor de toelichting. Ja, de kinderen die alleen reizen, het is vreselijk. Bij ons in de buurt woont ook een heel jonge jongen die alles alleen heeft moeten opknappen. Zijn verhalen zijn ook schrikbarend. Onvoorstelbaar wat mensen elkaar aan kunnen doen.
Dat lees ik ook goed in jouw recensie en je toelichting.
Kennelijk heeft Linda Jansma het heel integer aangepakt. Gelukkig!!

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dat heeft ze zeker gedaan! Ze laat ook goed merken dat heel veel mensen in de ellende meegesleept worden. Omdat iemand hen in hun macht heeft bijvoorbeeld of omdat ze jong en beïnvloedbaar zijn. Niet iedereen heeft altijd een keus. Ik vind het echt een prima boek.
Plaats reactie