Van 16 t/m 25 september 2016 vindt in Nederland en Vlaanderen de tweede editie van de Week van de Afrikaanse roman plaats.
De Afrikaanse schrijvers die aan deze literaire roadshow deelnemen zijn:
Lien Botha
Simon Bruinders
Ena Jansen
Marlene van Niekerk
Francois Smith
Marita van der Vyver
Muzikale omlijsting:
Karin Hougaard
Lees verder http://www.weekvandeafrikaanseroman.nl/
Week van de Afrikaanse roman
Re: Week van de Afrikaanse roman
Vreemd dat ze het in de websitenaam 'Afrikaanse' roman noemen, het gaat toch alleen over de Zuid-Afrikaanse literatuur.
Jammer dat de meeste programmaonderdelen zo ver weg zijn. Rotterdam had gekund, als er al niet iets anders gepland stond op die dag. Balen!
Jammer dat de meeste programmaonderdelen zo ver weg zijn. Rotterdam had gekund, als er al niet iets anders gepland stond op die dag. Balen!
Ja ik had het ook speciaal voor jou geplaatst omdat ik weet dat je van de Zuid-Afrikaanse taal (en boeken) houdt.
Jammer dat je niet kunt!
Dettie
Jammer dat je niet kunt!
Dettie
Dat is aardig van je. Ik had het niet geweten.
berdine schreef:Vreemd dat ze het in de websitenaam 'Afrikaanse' roman noemen, het gaat toch alleen over de Zuid-Afrikaanse literatuur.
De auteursnamen klinken in ieder geval niet echt Afrikaans, zelfs niet Zuid-Afrikaans. Ik had eerder iets verwacht met Afrikaanse schrijvers in de schijnwerpers bij zo'n thema.
Lezer100
Botha en Van Niekerk klinken héél Zuid-Afrikaans.
Ik verwachtte ook iets algemeen Afrikaans met zo'n websitenaam. Maar het thema is dus Zuid-Afrikaans en de namen op literatuurgebied op dit moment zijn nog voornamelijk Nederlandse namen en een paar Engelse en Franse.
Ik verwachtte ook iets algemeen Afrikaans met zo'n websitenaam. Maar het thema is dus Zuid-Afrikaans en de namen op literatuurgebied op dit moment zijn nog voornamelijk Nederlandse namen en een paar Engelse en Franse.
Marita van der Vyver vind ik ook wel Zuid-Afrikaans klinken.