De boeken van deze schrijfster lees ik graag. Het verhaal in dit boek vind ik echter niet heel geloofwaardig. Wel is het lekker smeuïg.
Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/jet-van-vuuren
Jet van Vuuren - Eindfeest
-
Re: Jet van Vuuren - Eindfeest
Ik heb dit boek gelezen en gerecenseerd voor Hebban en vond het eerlijk gezegd maar matig - en dat ook nog maar net. Mijn recensie staat sinds vandaag op Hebban, maar ik zal hem over een tijdje ook hier neer zetten.
Mijn conclusie kan ik wel vast verklappen: De plot is aardig bedacht, maar de uitwerking is aan de magere kant, zelfs voor een vakantiethriller die van nature al een lichtere toets heeft dan andere thrillers.
Mijn conclusie kan ik wel vast verklappen: De plot is aardig bedacht, maar de uitwerking is aan de magere kant, zelfs voor een vakantiethriller die van nature al een lichtere toets heeft dan andere thrillers.
Ja, dit boek is minder goed dan haar vorige boeken. Het is niet geloofwaardig genoeg. Als iets wat vergezocht is maar heel goed uitgewerkt, dan vind ik dat niet erg maar hier laat de uitwerking te wensen over. Hopelijk is haar volgende boek weer beter.
-
Ik ken haar andere boeken niet, maar dit vond ik echt beneden peil. Ik vind een vakantiethriller op zijn tijd heerlijk, maar dan moet het verhaal kloppen en de personages moeten enige body hebben. En daarvan was hier geen enkele sprake (vind ik althans).
Ik had het laatst met een boek van Suzanne Vermeer: die vind ik over het algemeen vreselijk! Ik ben gestopt met ze te lezen, maar moest een tijdje terug eentje recenseren. En die vond ik juist weer prima te pruimen. Best kans dus dat ik een ander boek van Jet van Vuuren wel leuk vindt.
Ik had het laatst met een boek van Suzanne Vermeer: die vind ik over het algemeen vreselijk! Ik ben gestopt met ze te lezen, maar moest een tijdje terug eentje recenseren. En die vond ik juist weer prima te pruimen. Best kans dus dat ik een ander boek van Jet van Vuuren wel leuk vindt.
Ik heb nog twee andere boeken van haar gelezen en die vond ik allebei leuk om te lezen. De verhalen klopten ook goed. Hier begreep ik sommige dingen niet. Waarom stond bijvoorbeeld de overbuurvrouw op het lijstje voor het eindfeest? Alleen maar omdat ze irritant was?
-
Ja, volgens mij wel. Zo ongeloofwaardig. En alle karakters blijven eendimensionaal, zo plat als een dubbeltje. Daarom kreeg ik geen greep op het verhaal, was gewoon los zand, geen samenhang.
Ik vond de psychiater en de egoïstische vriendin nog wel aardig neergezet. De rest wat minder.