Jo Nesbø - Middernachtzon

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Jo Nesbø - Middernachtzon

Bericht door Annemarie »

"Jon is op de vlucht. Op de vlucht voor de dood die hem op de hielen zit. Hij vreest dat hij nergens ter wereld veilig is. Hij heeft immers het vertrouwen van de Visser beschaamd. Een fout die hij met de dood zal bekopen. Dat weet Jon maar al te goed. Toch is zomaar opgeven te eenvoudig. Wie wacht er geduldig af tot er een pistool tegen zijn hoofd wordt gezet? Jon doet dat in ieder geval niet. Hij is naar het meest noordelijke puntje van Noorwegen gevlucht. Het einde van de wereld."

Lees verder: http://thrillers-leestafel.info/jo-nesbo
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Jo Nesbø - Middernachtzon

Bericht door Dettie »

Dat klinkt als een prachtig verhaal. Zou zomaar eens verfilmd kunnen worden...

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ze zouden dit boek en het vorige best voor een miniserie of film kunnen gebruiken. Dat lijkt me wel leuk! Heb je toevallig laatst op Canvas de serie Occupied gezien? Die is door Jo Nesbø bedacht.

Hier staat wat informatie over die serie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Okkupert
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

jahaa Occupied heb ik gekeken. Raar eind maar wel heel goede serie, niet zo bloederig.
Zat goed in elkaar, het zo zomaar zo kunnen gaan... :shock:

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, dat einde was wel heel erg open. Zou er een tweede seizoen komen? Ik vond het ook een goede serie. Zou inderdaad zomaar kunnen gebeuren.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik denk dat ze op het eind de president een schop onder zijn achterste gaven, hij liet alles op zijn beloop en durfde nauwelijks iets te beslissen of ferm nee te zeggen en nu móest hij wel. Maar het was een nogal abrupt einde.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Hij was inderdaad geen daadkrachtige man. Het lijkt me ook een heel moeilijke baan als je land in zo'n situatie verkeert. Je wilt en moet voor je volk opkomen maar je wilt ook geen oorlog uitlokken.
Plaats reactie