Trudi Rijks - De weg van het water

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Trudi Rijks - De weg van het water

Bericht door Annemarie »

Als je van het analyseren van personages houdt, is dit een heel geschikte thriller.

Lees mijn recensie hier: http://thrillers-leestafel.info/trudi-rijks
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Trudi Rijks - De weg van het water

Bericht door Dettie »

Het is weer een mooie recensie. Het lijkt me meer een psychologische roman dan een thriller als ik het zo lees.
Vind je het boek niet té somber Annemarie? Ondanks dat je er lovend over schrijft.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Er zitten ook thrillerelementen in het boek. Die heb ik in de recensie niet verklapt omdat ik niet te veel van het verhaal prijs wil geven. Ik vind het boek inderdaad aan de sombere kant. Het verhaal had wel iets meer lucht mogen krijgen. De onderwerpen zelf zijn echter heel goed uitgewerkt. Bovendien is er niks vrolijks aan het uitbuiten van een kwetsbaar persoon.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

nee dat uitbuiten is niet vrolijk dat is waar, maar daarom hoeft een verhaal nog niet somber te zijn. Maar ja, het valt me op dat veel Nederlandse schrijvers tegen het sombere aanleunen. Ik heb een tijd alleen maar Nederlandse schrijvers gelezen en moest bijna wennen aan de zo totaal andere toon toen ik een boek van een Engelse schrijfster las. Het was ook best een serieus verhaal maar er zat net dat beetje lucht en humor in die het hele zware wegnamen.
Wat niet wil zeggen dat dit boek me niets lijkt, integendeel, het 'klinkt' erg boeiend.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, dat is het ook. Vooral als je geïnteresseerd bent in de psyche van de mens. Dat is ook het vakgebied van de schrijfster. Zelf vind ik het altijd wel prettig als een zwaar verhaal wordt doorbroken door een luchtig moment. Een grappig voorval bijvoorbeeld of een opmerking die de spanning even doorbreekt. Dat miste ik bij dit verhaal. Wel is dit een verhaal dat aan het denken zet. Het is vrij eenvoudig om mensen op het verkeerde been te zetten. Bente moet kunnen vertrouwen op de mensen om haar heen. Zij moeten ervoor zorgen dat niemand haar kwaad kan doen. Toch lukt het Buisman zonder enige moeite om Bentes leven binnen te dringen en haar zelfs mee te nemen. Helaas blijkt dat in het echte leven ook niet zo moeilijk te zijn.
Plaats reactie