Dick van den Heuvel & Simon de Waal - Wulffers en de zaak van... de vermoorde onschuld

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Renate

Dick van den Heuvel & Simon de Waal - Wulffers en de zaak van... de vermoorde onschuld

Bericht door Renate »

Het eerste deel van een serie, gebaseerd op de karakters van de televisieserie Missie Warmoesstraat.

http://www.thrillers-leestafel.info/dic ... n-de-waal/
Annemarie

Re: Dick van den Heuvel & Simon de Waal - Wulffers en de zaak van... de vermoorde onschuld

Bericht door Annemarie »

Klinkt boeiend, Renate! Zit er net als de boeken van De Waal & Baantjer ook een zekere knusheid in?
Renate

Re: Dick van den Heuvel & Simon de Waal - Wulffers en de zaak van... de vermoorde onschuld

Bericht door Renate »

Ik weet het niet. Ik vond de karakters eerlijk gezegd nog niet echt uit de verf komen. Misschien moet ik meer boeken lezen om daar iets van te kunnen zeggen. De straat waar het slachtoffer gevonden wordt, bestaat in ieder geval niet.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Misschien moet de serie nog een beetje op gang komen. Of is dit stiekem jouw genre niet?
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik heb verschillende delen in deze serie gelezen. Heerlijke vakantielectuur, net zoals vroeger de Baantjer-boeken. Ik vind de verhalen wel prettiger lezen dan die van Baantjer, omdat ze minder voorspelbaar zijn. Niet diepgravend, maar gewoon lekkere detectives. Gooi ze in de vakantiekoffer en laat ze na lezing zonder spijt achter in de boekenkast van je vakantieverblijf.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nou Joanazinha, dat klinkt toch wel erg prettig. Dick van den Heuvel ken ik niet maar de boeken van Simon de Waal zijn me nog nooit tegengevallen. Gewoon lekker lezen maar wel met een goed bedachte ontknoping.
Renate

Bericht door Renate »

Het is m'n genre wel, maar ik mis op dit moment nog even de karakters. Ze zijn inderdaad minder voorspelbaar dan Baantjer, maar de hoofdfiguren missen nog wat vlees. Het is lekker om tussendoor te lezen, hoewel ik de voorkeur geef aan steviger thrillers.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Soms moet de diepgang van de personages nog wat groeien bij nieuwe series. Ben je wel van plan om ook een volgend boek te gaan lezen?
Renate

Bericht door Renate »

Ja, dat wel. Ik wil ook wel eens een wat dunnere thriller lezen. De dingen van De Waal en Baantjer die men in de bibliotheek heeft, heb ik allemaal al gehad, dus het was tijd om weer wat nieuws te vinden.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dan wacht ik geduldig jouw verslag van een nieuw boek van dit duo af.
Renate

Bericht door Renate »

Ik ben nu bezig in het vierde deel van de serie, dat alleen door Dick van den Heuvel is geschreven. Inmiddels heeft Cas Wulffers wel wat vlees op de botten gekregen (figuurlijk gesproken). Je kunt wel merken dat het een serie voor de EO is geweest, zeker op het moment dat er een paar wetenschappers gaan beweren dat de evolutietheorie niet klopt. Op dat moment begin ik een beetje met kromme tenen te zitten, omdat er de nodige onzin verkondigd wordt. De plot is misschien weer verrassender dan bij de boeken van Baantjer en Baantjer en de Waal, maar ik vind het toch allemaal nog niet erg geloofwaardig. Ik weet nog niet hoe het afloopt, dus het motief van de daders ken ik nog niet. Ik ben er gisteravond in begonnen en heb er tot 12 uur in bed in liggen lezen. Spannend is het dus in ieder geval wel. Ik geloof dat ik nog een hoofdstuk te gaan heb, dus ik krijg het vanavond wel uit.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Wetenschappers die beweren dat de evolutietheorie niet klopt? Dat is inderdaad wel bijzonder. Verder klinkt het allemaal behoorlijk goed.
Renate

Bericht door Renate »

Het boek is in ieder geval spannend en als ik het helemaal uit heb, zal ik een bespreking schrijven. Hoewel ik natuurlijk geen afloop ga verklappen, moet ik eerst weten hoe het afloopt, om er iets zinnigs over te zeggen.
Plaats reactie