# Josh Malerman - De kooi

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Een loeispannend debuut van Josh Malerman, zanger en tekstschrijver van een rock 'n roll band. Dit boek had ik niet willen missen!

Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/josh-malerman
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Josh Malerman - De kooi

Bericht door Dettie »

Pff nou, ik heb maar een stukje overgeslagen, maar spannend zal het ongetwijfeld zijn!
Ik word altijd wel nieuwsgierig want je weet het steeds heel boeiend te brengen.

(Heb trouwens ooit één boek van King gelezen, nou ja gelezen, de helft sloeg ik over haha, en dat blijkt achter de ergste
geweest te zijn. De Shining heb ik gezien, met kussen op schoot dus wegduiken als het héél eng werd :D)

Maar om bij dit boek te blijven... ook horrorelementen schrijf je, je bedoelt dat er ook zombies of slijmerige griezels, vampiers,
spoken of zoiets in zijn? (dat zijn toch horrorelementen?)

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, het is echt heeeeel spannend! Er komen geen zombies, slijmerige griezels, vampiers of spoken in dit boek voor maar wel wat anders...
Renate

Bericht door Renate »

Klinkt meer als een griezelverhaal, dan als een thriller. Ik zou bijna gaan denken aan Lovecraft.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik vind het ook echt een griezelverhaal Renate.
Marjo

Bericht door Marjo »

Klinkt weer goed...
Renate

Bericht door Renate »

Ik ben niet echt dol op griezelverhalen. Het moet wel een beetje realistisch zijn.

Bij de beschrijving van dit boek moet ik erg aan de verhalen van Lovecraft denken. Daarbij heb ik altijd het gevoel dat er iets onuitgesprokens gaat gebeuren. Stephen King en Edgar Allen Poe vind ik toch heel anders, voor mijn gevoel meer bedacht.
Lovecraft schiep meer een soort parallelle wereld, waarvan je misschien zou kunnen denken dat hij er zelf in geloofde. Dat gevoel heb ik bij de bespreking van dit boek ook.
Marjo

Bericht door Marjo »

Je maakt het steeds aantrekkelijker Renate, en dan ben jij niet eens degene die dit boek hier aanprijst..
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja Renate, je zegt het inderdaad mooi! Het klopt ook wel met hoe ik het verhaal ervaren heb hoewel ik toch echt regelmatig aan Stephen King heb gedacht. Bijvoorbeeld omdat mensen die elkaar voorheen niet kenden voor moeilijke situaties komen te staan. En ook de sfeer: de dreiging van het onbekende dat onherroepelijk gebeuren gaat. Edgar Allen Poe vind ik weer een heel andere stijl hebben. Is Lovecraft meer sciencefiction?
Renate

Bericht door Renate »

Nee, Lovecraft is beslist geen science-fiction. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar het kwaad bij Lovecraft is als het ware onbenoembaar. Het lijkt een soort duistere atmosfeer. Bij Stephen King gaat het gevaar toch meer van concrete dingen uit en dat geldt voor mij gevoel ook bij Edgar Allen Poe. Bij Lovecraft heb je echt het gevoel dat een soort alles opslokkende duisternis naar binnen kan komen. Er is als het ware een soort parallelle wereld, naast de onze, die onze wereld overweldigd.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Bedankt voor de uitleg. Ja, dan snap ik wel waarom dit boek je aan het werk van Lovecraft doet denken.
Marjo

Bericht door Marjo »

Gruwelijk... en ja, best wel Lovecraft..

http://www.thrillers-leestafel.info/josh-malerman
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Gruwelijk is het zeker maar stoppen met lezen is onmogelijk. Brrr... wat een goed boek!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik lees net in de Volkskrant dat dit boek onder de categorie horror valt...
Dames toch!
Roep ik nog wel tegen tegen iedereen en elke uitgever dat Leestafel geen horror plaatst!
Ik dacht dat er alleen enkele horrorachtige elementen in zaten.

Kunnen jullie verder proberen geen echte horror te plaatsen?
Dat is een genre waar ik zo totaal niet achter sta, dat gaat mijn persoonlijke grens voorbij.

Thrillers is the limit... :mrgreen:

Dettie
Annemarie

Re: # Josh Malerman - De kooi

Bericht door Annemarie »

Volgens mij werd het boek door de uitgever als thriller gepresenteerd. Zo zie ik het ook nog steeds: als thriller met horrorelementen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

je hebt helemaal gelijk Annemarie. het boek heeft nur 332 zie ik nu bij het inkijkexemplaar. Mijn excuses. :oops: :oops:

330 - Spannende boeken algemeen
331 - Detective
332 - Thriller <---
333 - Science fiction
334 - Fantasy
335 - Griezel- en spookverhalen, horror
336 - Avonturenroman
337 - Oorlogs- en verzetsroman
338 - Spionageroman
339 - True crime

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nou, ik snap je gemopper wel hoor want dit verhaal grenst wel aan horror. Gelukkig komen Marjo en ik er nog net mee weg! :)
Plaats reactie