Martina Kamphuis - Alibi

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Joanazinha

Martina Kamphuis - Alibi

Bericht door Joanazinha »

Om de een of andere reden krijg ik de laatste tijd veel boeken toegestuurd voor een recensie, geschreven door Nederlandstalige auteurs. En ik moet zeggen dat het merendeel me goed bevalt. Zo ook dit boek. Boeiend, maar nog zonder echte diepgang.
Het is het eerste deel in een serie met psychologe WP (Wynona Post) in de hoofdrol. Mijn eindconclusie is: Wat mij zal benieuwen is of de auteur WP qua karakter kan laten groeien, zowel in haar werk als privé. Als dat zo is, dan kunnen we met deze protagonist nog een paar boeiende thrillers verwachten.

(Gelezen voor Hebban/Crimezone)

http://www.thrillers-leestafel.info/martine-kamphuis
Marjo

Re: Martina Kamphuis - Alibi

Bericht door Marjo »

Om de een of andere reden? Je vraagt er niet om dan?
Laatst gewijzigd door Marjo op 12 nov 2014, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Joanazinha

Nee, niet altijd. Het zijn bijvoorbeeld de boeken die ik via Hebban/Crimezone als vaste recensent toegestuurd krijg. Daar heb ik per definitie geen keuze in. Ik heb alleen aangegeven wat ik per sé niet wil lezen :D . En de laatste drie boeken waren van Nederlandstalige auteurs.
De rest kan ik wel kiezen, dus 'om de een of andere reden' is misschien iets te scherp gesteld ;) . Maar het viel me op dat ik dit jaar in verhouding veel origineel Nederlandstalig werk heb gelezen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Hebban zoekt nog recensenten zag ik net http://www.hebban.nl/hebban-zoekt-recensenten

Vind je drie weken niet hele kort dag? Of valt het wel mee? Heb je ook wel eens boeken die je eigenlijk liever niet wilde lezen?
(Ik ben zelf nogal kieskeurig in boekenkeus en zou het vrij lastig vinden als een boek me niets lijkt om het dan toch te lezen.)

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Dettie schreef:Hebban zoekt nog recensenten zag ik net http://www.hebban.nl/hebban-zoekt-recensenten

Vind je drie weken niet hele kort dag? Of valt het wel mee? Heb je ook wel eens boeken die je eigenlijk liever niet wilde lezen?
(Ik ben zelf nogal kieskeurig in boekenkeus en zou het vrij lastig vinden als een boek me niets lijkt om het dan toch te lezen.)

Dettie
Drie weken lijkt mij wel genoeg. Zeker als ik een bespreking zou moeten schrijven. Dan kan ik met een gerust geweten gewoon gaan lezen, zonder dat ik het gevoel heb dat ik misschien iets anders zou moeten doen.
De grote vraag is eerder of ik het zou kunnen. Ik heb vroeger wel CD-besprekingen geschreven, maar dat is toch anders.
En ja, proefbesprekingen zou ik dan toch eerst moeten schrijven. Eer ik daar mee klaar ben, heeft men misschien niemand meer nodig.
Joanazinha

Drie weken valt inderdaad wel mee. Een boek lees ik toch wel binnen een week uit, vaak korter en een recensie schrijf ik over het algemeen in 2 dagen : eerste dag schrijven en informatie erbij zoeken over bijv. de auteur; tweede dag schaven en schrappen en aanpassen.

En natuurlijk gebeurt het ook wel eens dat er boeken bij zitten die ik niks vind. Die recenseer ik dan braaf, maar als het echt niks is krijgen ze van mij ook een hele lage waardering. Ik heb zelfs wel eens 1 ster uitgedeeld, voor de moeite van het op papier zetten. De inhoud was echt beneden alle peil (maar mijn bescheiden mening dan, maar die werd op dat moment wel gevraagd).
Renate

Bericht door Renate »

Dettie schreef:Hebban zoekt nog recensenten zag ik net http://www.hebban.nl/hebban-zoekt-recensenten

Dettie
Ik heb me aangemeld als recensent. Nu maar hopen dat men me selecteert.
Plaats reactie