Flaptekst: Max Winter voelt direct argwaan tegen een klant, die hem de moord op een onderwijzeres wil laten onderzoeken.
De moord lijkt op een lustmoord, maar ook op een executie. Max heeft de opdracht nauwelijks aanvaard of een tweede vrouw wordt vermoord, op identieke wijze. Het enige verband dat Max vooralsnog kan ontdekken is een inbraakje van achttien jaar geleden. Daar waren niet twee, maar vier schoolvriendinnen bij betrokken.
Als Max zich vastbijt in de zaak, wordt er een aanslag op hem gepleegd. Hij ontsnapt ternauwernood. Zijn klant is niet wie hij beweert te zijn, en een moordenaar sluipt rond, met een dodenlijst op zak.
Ik had wat moeite om in het verhaal te komen, maar daarna las het lekker weg. Het verhaal zit degelijk in elkaar. Ik ben geen thriller-lezer, dus ik weet niet wat mijn oordeel waard is.
Echtgenoot kreeg het voor zijn verjaardag. Ik moest het even vóórlezen, zodat hij volgende week niet met een verkeerd boek in het vliegtuig zit. Ben toch bang dat hij in die eerste 100 pagina's afhaakt. Hij heeft al in geen járen een boek uitgelezen. Zelfs 13 uur van Deon Meyer, dat echt spannend moet zijn, staat half gelezen op de e-reader.
13 uur van Deon Meyer nog maar half gelezen? Zie je al voor je hoe ik nu stomverbaasd naar mijn beeldscherm staar?
Een boek dat traag op gang komt kan natuurlijk alsnog heel mooi worden maar als je al niet zo'n fanatieke lezer bent dan kan ik me voorstellen dat je afhaakt voordat het mooiste gedeelte van het boek komt.
Nou zo'n straf was het niet en het kost ook niet zoveel tijd. Als het een erg bloederig verhaal was geweest, was ik wel afgehaakt, maar het is best een "nette" thriller. De vrouwen zijn wel verminkt, maar post mortem, en het wordt niet zo gedetailleerd beschreven.
Het lijkt me wel een boeiend boek.
Ik lees zo'n beetje alles wat los en vast zit. Ik heb het liefst niet te veel romantiek in m'n boeken, hoewel dat in de Duitse thriller die ik nu lees, wel het geval is. De hoofdpersoon woonde bij Thomas, een rijke schrijver die veel, zo niet alles voor haar over heeft en die ze wel aardig vindt, maar waar ze verder geen gevoelens voor koestert. Aan het begin van het boek trekt ze in een andere woning, maar het lukt haar niet om Thomas te vertellen dat ze bij hem weg gaat. Inmiddels is ze ook verliefd geworden op een politieman, kortom, meer dan genoeg romantiek, maar de plot vind ik toch wel zo spannend, dat ik blijf lezen. Het is maar 380 pagina's.