Wat een heerlijk boek. Avontuur, magie, gewone en heel bijzondere mensen, verteld in een meeslepende stijl.
Eigenlijk vind ik het jammer dat ik het hier moet plaatsen - ja, het is fantasy - maar tegelijk is het ook een 'gewone' roman. Een bijzondere roman.
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/helene-wecker/
Helene Wecker - De golem en de djinn
Re: Helene Wecker - De golem en de djinn
Wat een bijzonder verhaal. Het klinkt heel goed.
Ik heb het de recensie van de week gemaakt dan kan iedereen het zien.
Het lijkt me een mooi boek, je hebt het in ieder geval heel mooi verteld.
Harry Mulish heeft volgens mij ook over een golem geschreven, een boek dat ik gelezen heb, maar ben er niet zeker van of
het Mulisch was. Wel intrigerend die golems ik heb daar toentertijd dagen over lopen nadenken. (maar weet niet meer wat ik dacht
)
Dettie
Het lijkt me een mooi boek, je hebt het in ieder geval heel mooi verteld.
Harry Mulish heeft volgens mij ook over een golem geschreven, een boek dat ik gelezen heb, maar ben er niet zeker van of
het Mulisch was. Wel intrigerend die golems ik heb daar toentertijd dagen over lopen nadenken. (maar weet niet meer wat ik dacht

Dettie
Ja, dat was Mulisch.Hij gebruikt het thema van de Golem als een proloog in zijn roman De procedure.
Jammer dat je niet weet wat je dacht...het is inderdaad een intrigerend idee.
Dank voor de aandacht voor dit boek, het is het zeker waard!
Jammer dat je niet weet wat je dacht...het is inderdaad een intrigerend idee.
Dank voor de aandacht voor dit boek, het is het zeker waard!
Er zijn verschillende auteurs die dit thema gebruikt hebben, zoals Isaac Bashevis Singer en Gustav Meyrink. Ik meen dat ik het boek van de laatste wel gelezen heb.
Overigens zie ik niet direct een reden om dit boek onder fantasy te plaatsen.
Overigens zie ik niet direct een reden om dit boek onder fantasy te plaatsen.
ik eigenlijk ook niet. In Chocolat komen ook mysterie en fantasy voor, maar Marjo heeft het gelezen, zij weet naar ik aanneem het beste waar het onder valt.Renate schreef: Overigens zie ik niet direct een reden om dit boek onder fantasy te plaatsen.
Dettie
De twee figuren zijn magisch, ze kunnen in feite niet bestaan. Hun talenten zijn ook magisch. Tegelijkertijd zijn ze erg vermenselijkt.
Het mag van mij gerust bij de romans hoor.
Het mag van mij gerust bij de romans hoor.