Jeffery Deaver - Met huid en haar

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Jeffery Deaver - Met huid en haar

Bericht door Annemarie »

Een paar maanden geleden las ik van deze auteur het boek De Oktoberlijst. Het verhaal was van achterste voren geschreven en ik vond dat niet heel prettig lezen. Dit keer heb ik een "gewoon" boek gelezen en het schrijftalent van deze auteur komt nu wél tot zijn recht.

Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/jeffery-deaver/
Marjo

Re: Jeffery Deaver - Met huid en haar

Bericht door Marjo »

Het is al weer lang geleden, maar ik heb een paar boeken van Deaver gelezen. Ik vond het op een gegeven moment te veel van hetzelfde, dus ben er mee gestopt.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb er pas twee gelezen dus dat kan ik niet beamen. Maar...wat vond je van zijn schrijfstijl?
Marjo

Bericht door Marjo »

Of ik me daar nog iets van herinner. 'Omslachtig' is het woord dat me te binnen schiet. Hij vertelt met veel woorden wat ook korter kan.
Klopt dat?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Die ervaring had ik niet. Wel is het verhaal heel uitgebreid.
Renate

Bericht door Renate »

Ik heb verschillende boeken van Jeffery Deaver gelezen en ik vond ze wel goed. Dit boek zal ik ook wel eens lezen. Vreemd genoeg ben ik altijd wat minder gecharmeerd van Amerikaanse thrillers. Te veel wapens en criminelen die in de meest zwarte tinten worden beschreven. Je vindt maar zelden grijstinten.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik kan ook lang niet alle Amerikaanse thrillers waarderen Renate. In sommige van die boeken wordt me net iets te onverschillig met een mensenleven omgesprongen. Alsof niet elk leven waardevol is. Maar er zitten gelukkig ook veel goede boeken tussen. Deze is goed en ook over de nieuwe Karin Slaughter ben ik enthousiast.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Ik kan ook lang niet alle Amerikaanse thrillers waarderen Renate. In sommige van die boeken wordt me net iets te onverschillig met een mensenleven omgesprongen. Alsof niet elk leven waardevol is. Maar er zitten gelukkig ook veel goede boeken tussen. Deze is goed en ook over de nieuwe Karin Slaughter ben ik enthousiast.
Karin Slaughter is inderdaad goed. Van Patricia Cornwell heb ik ook alles gelezen, maar wat me op een gegeven moment het meest begon te irriteren was het gegooi met dure dingen. Mensen die vrij de beschikking hadden over helicopters, vliegtuigen, de duurste autos en Breitling horloges. En dan criminelen die altijd puur slecht zijn en het absolute kwaad lijken te vertegenwoordigen, alsof het eigenlijk geen mensen meer zijn.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Van Patricia Cornwell heb ik ook veel gelezen. Vooral de eerste boeken vond ik erg goed. Ze is inderdaad nogal een luxe-paardje. Ik vind het ook niet nodig hoor dat er steeds benadrukt wordt welke kleding en sieraden iemand draagt of over welke luxe transportmiddelen ze beschikken. En criminelen mogen kennelijk gewoon zonder pardon gedood worden, ook bij twijfel. Dat vind ik ook wel eens jammer inderdaad.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Van Patricia Cornwell heb ik ook veel gelezen. Vooral de eerste boeken vond ik erg goed. Ze is inderdaad nogal een luxe-paardje. Ik vind het ook niet nodig hoor dat er steeds benadrukt wordt welke kleding en sieraden iemand draagt of over welke luxe transportmiddelen ze beschikken. En criminelen mogen kennelijk gewoon zonder pardon gedood worden, ook bij twijfel. Dat vind ik ook wel eens jammer inderdaad.
Inderdaad, haar eerste boeken waren goed. Later worden Kay Scarpetta en haar nichtje echte luxe paarden. Het lijkt er bijna op dat Patricia Cornwell problemen heeft om uit haar eigen luxe wereldje te komen. Het schrijven van thrillers levert meer op dan het werk dat haar hoofdfiguren doen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Eerlijk gezegd heb ik haar laatste boeken niet meer gelezen. In het begin verslond ik ze en kocht ik de nieuwe boeken meteen maar ineens was het over.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Eerlijk gezegd heb ik haar laatste boeken niet meer gelezen. In het begin verslond ik ze en kocht ik de nieuwe boeken meteen maar ineens was het over.
Ik heb alle boeken van Patricia Cornwell die ik gelezen heb, uit de bibliotheek. Er zijn maar weinig schrijvers waar ik een aardige verzameling boeken heb.
Sjöwall en Wahlöö - Alles
A. Lourens-Koop (Later Jacky Lourens) - Na 'Op dood spoor' niets meer gekocht
Pim Hofdorp - Na een aantal gesigneerde originele uitgaven, probeer ik de serie compleet te krijgen met heruitgaven, maar het is al een tijd geleden dat er een boek van hem opnieuw is uitgegeven.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Wat heerlijk dat je alle boeken van Sjöwall en Wahlöö hebt. Daar heb ik ook alles van gelezen maar dan uit de bieb. Verder heb ik alleen korte series compleet zoals trilogieën. Leuk dat je ook gesigneerde exemplaren hebt. Ik heb er ook een paar.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Wat heerlijk dat je alle boeken van Sjöwall en Wahlöö hebt. Daar heb ik ook alles van gelezen maar dan uit de bieb. Verder heb ik alleen korte series compleet zoals trilogieën. Leuk dat je ook gesigneerde exemplaren hebt. Ik heb er ook een paar.
Bij de boeken van Sjöwall en Wahlöö is het nog erger, want m'n vader heeft ze ook allemaal en ik ken de boeken bijna uit m'n hoofd. Noem een gebeurtenis en ik weet in welk boek het voorkomt en wat er gebeurt.
De gesigneerde boeken van Pim Hofdorp heb ik ooit van een vriendin gekregen, die ze opruimde, omdat ze ging samenwonen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Het zijn ook echt goede verhalen. En nog zo verrassend actueel! Ik heb wel de complete serie Beck op dvd.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Het zijn ook echt goede verhalen. En nog zo verrassend actueel! Ik heb wel de complete serie Beck op dvd.
Inderdaad, het is bijna niet te geloven dat ze ergens in de jaren 60 geschreven zijn. De boeken zijn op een gegeven moment allemaal verfilmt, al is er flink in de plots gerommeld. Die films heb ik wel op video. Verder zijn er eerder van een paar losse boeken ook films gemaakt. Ik weet dat ik in ieder geval 'De verschrikkelijke man uit Säffle' in de bioscoop gezien heb.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb de recentere reeks van Beck gezien. Die verschilt flink van de boeken maar de stijl is heel herkenbaar. We hebben op het puntje van onze stoel gezeten. Heerlijk!
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Ik heb de recentere reeks van Beck gezien. Die verschilt flink van de boeken maar de stijl is heel herkenbaar. We hebben op het puntje van onze stoel gezeten. Heerlijk!
Die heb ik ook gezien. Erg leuk. Larson is wel een stuk jonger, maar toch wel herkenbaar.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja inderdaad en de acteur die hem speelt is erg goed. Ik vind hem in de serie vaak sterker dan Marin Beck zelf.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Ja inderdaad en de acteur die hem speelt is erg goed. Ik vind hem in de serie vaak sterker dan Marin Beck zelf.
De buurman van Martin Beck vind ik ergens ook wel een verademing.

In de boeken vind ik Martin Beck niet altijd even sympathiek.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nee, Martin Beck is niet altijd even aardig in de boeken. In de televisieserie is hij veel zachtaardiger. Die buurman vind ik ook erg leuk. Eigenlijk is het een heel opdringerig mannetje maar hij heeft ook iets ontwapenends en Martin kan wel zo iemand in zijn omgeving gebruiken.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Nee, Martin Beck is niet altijd even aardig in de boeken. In de televisieserie is hij veel zachtaardiger. Die buurman vind ik ook erg leuk. Eigenlijk is het een heel opdringerig mannetje maar hij heeft ook iets ontwapenends en Martin kan wel zo iemand in zijn omgeving gebruiken.
Inderdaad, de buurman heeft de neiging om het isolement van Martin Beck een beetje te doorbreken. Ik zou bijna zeggen, geef mij zo'n buurman.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Met de nadruk op "bijna"!
Plaats reactie