Belinda Bauer: Opgesloten

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Marjo

Belinda Bauer: Opgesloten

Bericht door Marjo »

Het is een goed boek, en op zijn tijd ook spannend, maar haalt het in mijn ogen niet bij haar eerste boek. Niettemin is het geen verspilling van je tijd!

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/belinda-bauer/
Annemarie

Re: Belinda Bauer: Opgesloten

Bericht door Annemarie »

Jammer dat het niet meteen spannend is. Ik wil meteen gegrepen worden door een spannend sfeertje. Toch ben ik wel bereid te wachten maar dan wil ik ook echt beloond worden.
Marjo

Bericht door Marjo »

Als je dit boek leest zonder dat je dat eerste boek gelezen hebt, is het minder 'erg' denk ik. Ook als je het niet direct leest met de insteek 'thriller'.
Want eigenlijk is het een heel mooi verhaal over een agent die door de ziekte van zijn vrouw gedwongen is te blijven zitten in een keurslijf waar hij zo graag uit wil..
Laatst gewijzigd door Marjo op 07 apr 2014, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Het is dus meer dat het eerste boek een bepaalde verwachting had opgewekt begrijp ik.
Marjo

Bericht door Marjo »

Juist.
Renate

Bericht door Renate »

Ik ben net met dit boek begonnen en heb het eerste boek overgeslagen, omdat ik de indruk had, dat het daar om een los verhaal ging met andere hoofdfiguren. Ik houd erg van series met dezelfde hoofdpersonen en politie die het speurwerk doet. Over het algemeen ben ik iets minder gecharmeerd van psychologische misdaadromans.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik begrijp je niet zo goed: het eerste boek overgeslagen? Wat bedoel je?

O wacht, het ligt aan de conversatie van Annemarie en mij.
Belinda Bauer heeft eerder 'Rusteloos land' en 'Verdiende loon' geschreven. Die boeken waren totaal anders dan dit derde, en dan ben je als lezer even verstoord.
Je kan overigens alle drie de boeken gerust apart lezen.
Renate

Bericht door Renate »

Verdiende loon was toch haar vierde boek?
Marjo

Bericht door Marjo »

Dit vind ik:
Blacklands. Bantam Press. 2010. ISBN 978-1-4391-4944-7. (Rusteloos land)
Darkside. Bantam Press. 2011. ISBN 978-0-593-06296-8. (opgesloten)
Finders Keepers. Bantam Press. 2012. ISBN 978-0-593-06690-4.(verdiende loon)
Rubbernecker. Bantam Press. 2013. ISBN 978-0-593-06692-8. (wat dood is)
The Facts of Life and Death. 2014.

De verwarring ligt geheel bij mij, ik dacht dat je reageerde op het laatste boek 'wat dood is' . Nu begrijp ik het helemaal!
Renate

Bericht door Renate »

Ik heb het boek inmiddels uit. Het was wel goed, maar echt spannend wilde het toch niet worden. Ik kon het boek in ieder geval heel gemakkelijk wegleggen. De dader komt een beetje als een konijn uit de hoge hoed, evenals de verklaring. Wat er precies met Jonas is gebeurd in z'n jeugd kan je uiteindelijk alleen maar vermoeden. Wat er nu precies in het eerste hoofdstuk gebeurd is, is mij na het lezen van het boek ook niet helemaal duidelijk. Wat heeft Lucy nu eigenlijk tegen Jonas gezegd? Hooguit is duidelijk dat Lucy een andere kant van Jonas heeft gezien.

Nog een klein puntje van kritiek op de website, waar naar verwezen wordt aan het einde van het boek. Als je deze bezoekt en je bekijkt de beschrijving van het boek, dan wordt er verwezen naar een bericht van de schrijfster, dat je alleen moet lezen als je het boek uit hebt en je meer wilt weten over de duistere wereld die een rol speelt in het boek. Helaas brengt deze link je weer naar de openingspagina, waar je ook niet veel wijzer van wordt.
Plaats reactie