Sophie Hannah: De lege kamer

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Marjo

Sophie Hannah: De lege kamer

Bericht door Marjo »

Heerlijke thrillers zijn dit, en al zit er een vervolglijntje in haar boeken, je kan ze rustig apart lezen.

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/sophie-hannah
Annemarie

Re: Sophie Hannah: De lege kamer

Bericht door Annemarie »

Ik heb eens een boek van haar gelezen. Volgens mij ging was het Kleine meid. Ik vond dat juist helemaal geen goed boek maar jij bent steeds wel enthousiast over haar. Misschien moet ik toch nog maar eens een boek proberen.
Marjo

Bericht door Marjo »

Je moet er van houden natuurlijk. Ik vind het heerlijk als de plot net ingewikkeld genoeg is dat je het nog kan volgen, en dat je steeds op het verkeerde been gezet wordt. Met veel overpeinzingen en mogelijkheden erbij.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dat is ook mijn favoriete soort plot. Ik weet nog dat ik dat ene boek van haar juist heel slap vond. Het verhaal zat heel simpel in elkaar en was ongeloofwaardig. Misschien was dat gewoon even een minder goed boek van haar. Dat kan natuurlijk.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik weet dat nu niet meer, maar toch ben ik meer van haar gaan lezen, dus het zal wel goed gezeten hebben.

Vandaag vroeg een kind mij hoe het verhaal van Romeo en Julia afloopt..ik heb geen idee. Ik weet waar het over gaat, verboden liefde en een familievete, maar gaan ze nou dood of niet? Ik wist het niet. Zo is het meestal. Ik herinner me het onderwerp en de sfeer, maar hoe het afloopt???
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb even voor je opgezocht hoe het ook alweer precies zat. Dat ze dood gaan dat wist ik nog wel. Zo zit het: Romeo ziet het bewusteloze lichaam van Julia en denkt dat ze dood is. Dan neemt hij vergif in en sterft. Vervolgens komt Julia bij, ziet de dode Romeo en steekt een dolk in haar hart. Daarna leggen de families hun vete bij.

Hier staat het: http://nl.wikipedia.org/wiki/Romeo_and_ ... oneelstuk)

Ik ben altijd blij als ik me de afloop van een verhaal niet meer herinner. Dan kan ik het nog een keer lezen.
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat hoef ik nu niet meer dan! (ha, was het ook niet van plan hoor)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

:)
Plaats reactie