Jij en ik - Sandrine Lhomme
‘Ik voel me in de wolken als jij je helemaal tegen me aan vlijt.’
Nog een boek over de liefde, in dezelfde vorm als ' Ik hou van jou!' ook een zachte omslag in paars en roze tinten. Binnenin is minder variatie, maar ik vind dat persoonlijk wel erg mooi gedaan: alles is in allerlei varianten van roze, paars, oranje en roos, steeds in softtone kleuren. De tekst is niet meer dan een enkele zin in variërende lettertypes, dansend over de pagina’s.
In dit boek gaat het over de liefde tussen twee mensen: de verteller wordt warm als ze aan de ander denkt; mist de ander als die ver weg is, en is jaloers als die met een ander praat. Een zware verliefdheid dus. En of de lezer een jongen of een meisje is maakt niet uit: het past bij alle twee.
Of een jongen een roze boek zou pakken, dat is dan weer wat anders...
ISBN 9789077826928 |hardcover |32 pagina's| Baeckens | februari 2013
Sandrine Lhomme: Jij en ik (1-3 jaar)
Re: Sandrine Lhomme: Jij en ik (1-3 jaar)
je zou verwachten dat het boek 'Ik hou van jou' van dezelfde tekenaar en schrijver is maar nee.
Dettie
Dettie
Nee, klopt. Ze zien er wel heel hetzelfde uit, misschien een kleine serie.
Bedankt trouwens dat je de omslagen veranderd hebt. Ik kreeg het weer eens niet voor elkaar.
Bedankt trouwens dat je de omslagen veranderd hebt. Ik kreeg het weer eens niet voor elkaar.
Ik heb deze recensie hier geplaatst Marjo.
Hij is een beetje te kort om in het archief te plaatsen. De tekst valt nagenoeg weg in het geheel.
Dan weet je waarom ik dat gedaan heb.
Dettie
Hij is een beetje te kort om in het archief te plaatsen. De tekst valt nagenoeg weg in het geheel.
Dan weet je waarom ik dat gedaan heb.
Dettie
goed hoor.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”