P.C. Hooft-prijs voor A.F.Th. van der Heijden
A.F.Th. van der Heijden heeft de P.C. Hooftprijs 2013 gewonnen. Dat heeft de jury van de belangrijkste literaire prijs van Nederland vandaag bekendgemaakt.
Deze oeuvreprijs wordt jaarlijks afwisselend toegekend voor proza, essayistiek en poëzie. Aan de prijs is een geldbedrag van 60.000 euro verbonden.
'Zijn werken, inmiddels bijna 30 boektitels, zijn één werk', stelde de jury. 'Uit het een groeit het ander, en soms is een nieuw boek nodig om een vorig boek te begrijpen.' Volgens de jury is zijn stijl 'ongeremd en retorisch, kent het weinig beperkingen en barst het soms bijna uit zijn eigen zinsverband.'
Lees verder http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3352/boe ... m_content=
dettie
P.C. Hooft-prijs voor A.F.Th. van der Heijden
Re: P.C. Hooft-prijs voor A.F.Th. van der Heijden
Ha ha, A F Th zal niet bij de Hema gezeten hebben toen het telefoontje kwam...
Maar vooruit, het zij hem gegund.
Maar vooruit, het zij hem gegund.
Ja, ik gun iedereen een prijs. Het is altijd alleen zo frappant dat er kennelijk steeds zo weinig keus is. Buwalda wint alle prijzen evenals Joke van Leeuwen en nu dus A. F. Th. Het lijkt wel of er verder geen goede boeken, schrijvers en oeuvres zijn.
Dettie
Dettie
Je kent de spreuk over de duvel toch?
ha ja! Misschien moet leestafel maar eens ingrijpen
maar hoe?
Dettie

Dettie
Geen idee. Alleen met een eigen prijs kun je dat doorbreken, maar ja, die krijgt waarschijnlijk geen landelijke aandacht.
Klinkt wel goed: de Leestafelprijs!!
Klinkt wel goed: de Leestafelprijs!!
ha ja, nu nog een niet-commerciële sponsor vinden!
Dettie
Dettie
Hutje-mutje denk ik..dat is misschien nog niet eens een probleem, al zal het geen prijs van tonnen zijn. Maar wie en wat zouden we moeten bekronen? Dat vind ik veel moeilijker!
Ja je hebt gelijk, je kunt zo'n prijs niet zomaar even uit je mouw schudden. Dus als iemand een briljant idee heeft...Mail me!
Dettie
Dettie