Kaia Dahle Nyhuis - En de wereld zei ja ca. 6+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Kaia Dahle Nyhuis - En de wereld zei ja ca. 6+

Bericht door Dettie »

Kaia Dahle Nyhuis neemt de jonge lezer namelijk mee op een prachtige ontdekkingsreis door de evolutie van het leven op aarde, lezen we op de achterkant van het boek.

Lees verder http://www.leestafel.info/non-fictie-jeugd

Dettie
Marjo

Re: Kaia Dahle Nyhuis - En de wereld zei ja ca. 6+

Bericht door Marjo »

Misschien is deze wel duidelijker in de zin van makkelijker te begrijpen dan Het hele soepzootje!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja dat denk ik wel als ik jouw recensie zo lees. En de wereld zei ja is heel helder geschreven.
Het vreemde is dat in veel recensie staat dat het zo'n grappig verhaal is. Maar dat vind ik helemaal niet. In dit boek zie je dat mensen steeds meer en meer en meer maken, het slaat nergens op. De wereld zou eens nee moeten zeggen in plaats van ja.
Ook is het natuurlijk erg op het Westen georiënteerd. Daar gebeuren die dingen, bij de arme landen is het een heel ander verhaal.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Behalve smaak wat kleur en vorm betreft is ere ook een groot verschil tussen het gevoel voor humor bij de een of de ander. Je kent waarschijnlijk Jozua Douglas niet, die moet volgens de beschrijvingen zo ontzettend grappig zijn....en ik erger me dood.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

haha nou op Leestafel ben je wel enthousiast over Douglas.
Jij hebt van hem De verschrikkelijke badmeester gelezen, "Een niet erg realistisch, maar erg leuk verhaal," schrijf je daarover.
en over De vreselijke tweeling schrijf je, Jozua Douglas zal met dit boek wederom scoren, dat lijdt geen twijfel! Wat een fantasie heeft die man! Het is een vrolijk en avontuurlijk verhaal, vol humor en grapjes.

Zelf heb ik van Van Douglas De gruwelijke generaal gelezen. Dat vond ik in het begin vreselijk, een humor die je door je strot werd geduwd, die je leuk moest vinden maar langzamerhand werd het steeds leuker.
De grootste, de gevaarlijkste en andere bijzondere dieren en De kusjeskrokodil vond ik ook erg leuk.

Maar verschil in gevoel voor humor is er inderdaad altijd. Ik vind de boeken van David Walliams niet zo leuk. Kleine gedeeltes wel, Mr. Stink was wel goed, maar zijn humor is toch ook niet de mijne.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ja, dat zeg ik omdat kinderen het wel leuk vinden en ik wel begrijp waarom. Maar het is niet mijn humor.
David Walliams is ook niet mijn soort humor. En ook dat vinden kinderen leuk.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik snap je redenering.

Dettie
Plaats reactie