Amsterdam, de Gouden Eeuw
Wiggert helpt zijn ouders om de kost te verdienen. Hij helpt zijn moeder bij haar werk in de papiermolen en begeleidt zijn blinde vader, die muzikant is, naar bruiloften en partijen en feesten van de vele schutterijen.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/dick-walda
Dettie
Dick Wada - Het mysterie van de nachtwacht (10+)
Dick Wada - Het mysterie van de nachtwacht (10+)
Laatst gewijzigd door Dettie op 10 Jun 2010, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Leuk om te lezen dit boek.
Het is natuurlijk fictie, om feiten heen gebouwd, maar het is wel heel leuk om te lezen hoe de wereld zo ongeveer in elkaar zat in de tijd van Rembrandt, en hoe het gegaan zou kúnnen zijn.
Leuk van dit soort boeken vind ik altijd dat het je weer zo nieuwsgierig maakt naar de feiten, voor ik het wist zat ik weer te googelen naar informatie, en vooral afbeeldingen van de Nachtwacht te zoeken.
Wat ik me alleen wel afvroeg is de titel..
ik kon geen mysterie van de nachtwacht ontdekken, of lag dat aan mij?
Groetjes
Willeke
Het is natuurlijk fictie, om feiten heen gebouwd, maar het is wel heel leuk om te lezen hoe de wereld zo ongeveer in elkaar zat in de tijd van Rembrandt, en hoe het gegaan zou kúnnen zijn.
Leuk van dit soort boeken vind ik altijd dat het je weer zo nieuwsgierig maakt naar de feiten, voor ik het wist zat ik weer te googelen naar informatie, en vooral afbeeldingen van de Nachtwacht te zoeken.
Wat ik me alleen wel afvroeg is de titel..
ik kon geen mysterie van de nachtwacht ontdekken, of lag dat aan mij?
Groetjes
Willeke
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”