Carlos Ruiz Zafón heeft met dit derde young-adult boek opnieuw een zinderend verhaal vol spanning en magie afgeleverd. Het is een mooi staaltje jeugdliteratuur. Een verhaal zo kleurrijk dat het bijna van de bladzijden afspat.
Lees meer: http://www.leestafel.info/c-ruiz-zafon
Carlos Ruiz Zafón - Septemberlichten (14+)
Carlos Ruiz Zafón - Septemberlichten (14+)
Laatst gewijzigd door Annemarie op 27 Mei 2012, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Carlos Ruiz Zafón - Septemberlichten (14+)
Ik twijfel echt. Na de nevelprins dat ik echt helemaal niks vond!
Wat denk je? Is dit beter?
Wat denk je? Is dit beter?
De Nevelprins heb ik niet gelezen maar wel Het Middernachtspaleis en de stijl komt overeen. Het is een heel ander verhaal maar wel met dezelfde trekjes.
Die drie boeken horen bij elkaar had ik begrepen? Maar jij zegt dat andere verhalen zijn?
Er staat niets bij van een trilogie?
Er staat niets bij van een trilogie?
De nevelprins was toch met die clowns? In zo'n beeldenpark?
Ik vond het een heel griezelig verhaal, watje als ik ben, ben ik halverwege afgehaakt.
Als ik deze recensie lees denk ik ook dat ik afhaak. *Zucht*
Maar je weet het, net als Marjo vaak doet, wel spannend te brengen Annemarie, als ik van dit genre hield zou ik het boek dankzij jouw recensie zeker gaan lezen.
Dettie
Ik vond het een heel griezelig verhaal, watje als ik ben, ben ik halverwege afgehaakt.
Als ik deze recensie lees denk ik ook dat ik afhaak. *Zucht*
Maar je weet het, net als Marjo vaak doet, wel spannend te brengen Annemarie, als ik van dit genre hield zou ik het boek dankzij jouw recensie zeker gaan lezen.
Dettie
Het zijn allemaal griezelige verhalen. De reeks hoort bij elkaar omdat deze boeken in eerste instantie een hele tijd, om een of andere juridische reden, niet uitgebracht mocht worden. Maar het zijn wel losse boeken die verder niet bij elkaar horen. Ze zijn geschreven voordat Zafon doorbrak met De schaduw van de wind. Er is nog een vierde boek: Marina. Die verschijnt volgens mij in 2013.
Hm, nou dan zou ik nog een van die andere kunnen proberen. Zijn boeken voor volwassenen zijn tenslotte wel heel goed. Alleen die nevelprins vond ik niks.
Er komen in ieder geval geen clowns in voor!
Ik sluit me bij je aan , Annemarie. Dit boek is zeker beter dan het eerste!
Fijn Marjo! Zo te lezen heb je er van genoten.
Het was geen straf om dit te lezen, terwijl ik het eerste boek echt helemaal niks vond.
Wat hij zegt dat hij ook voor volwassenen wil schrijven dat is dan pas ècht gelukt bij 'de schaduw van de wind'.
Wat hij zegt dat hij ook voor volwassenen wil schrijven dat is dan pas ècht gelukt bij 'de schaduw van de wind'.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”