Ton Teunis - De goedgelovige weduwe

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Ton Teunis - De goedgelovige weduwe

Berichtdoor Annemarie » 11 Nov 2013, 18:20

Dit waargebeurde verhaal vertelt het verhaal van Merie Perquin. Ze werd op schandalige wijze opgelicht door iemand op wie ze volledig had moeten kunnen vertrouwen.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/ton-theunis

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ton Teunis - De goedgelovige weduwe

Berichtdoor Dettie » 11 Nov 2013, 19:39

Och, och, och wat afschuwelijk, dat er zulke mensen bestaan schokt me steeds opnieuw.
Wat is er nu voor lol aan om oude mensen op te lichten om geld?
Met die waardepapiertjes kun je geen geluk kopen en je hebt er ook niets aan als je in je kistje ligt.
Zo dom. Bah. Zouden ze dan evengoed zelf een rustige oude dag hebben vraag ik me af?
Als ze zelf zo bezig zijn geweest vertrouwen ze natuurlijk niemand meer, lekker leven heb je dan...

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Ton Teunis - De goedgelovige weduwe

Berichtdoor Annemarie » 11 Nov 2013, 19:46

Inderdaad Dettie. Het verhaal heeft me echt geschokt. Hoe kunnen mensen nu zoiets doen? Ik vind het onbegrijpelijk. Oude mensen voelen zich vaak al kwetsbaar en juist deze groep mensen moet probleemloos op de medemens kunnen vertrouwen. Heel erg dat mensen op deze manier gebruik maken van hun eenzaamheid. Marion, het nichtje van Merie, liet het er gelukkig niet bij zitten en sleepte Herman en Bert voor de rechter.

Geen idee of mensen als Bert en Herman nog vertrouwen in de mensen om hen heen. Ik vermoed van niet. Ze weten zelf immers maar al te goed waar iemand toe in staat kan zijn. Toch merk ik ook wel vaak dat mensen zonder problemen hun medemens bedonderen maar moord en brand schreeuwen als ze zelf de pineut zijn. Ze verzinnen vaak een aangepaste waarheid voor zichzelf.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ton Teunis - De goedgelovige weduwe

Berichtdoor Dettie » 11 Nov 2013, 20:19

Ze verzinnen vaak een aangepaste waarheid voor zichzelf.

Dat zeg je mooi!

Maar laten we maar blijven geloven dat er ook goede mensen zijn, en die zijn er,
helaas wordt daarover niet zoveel geschreven want die zijn niet 'sensationeel' zoals de oplichters.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Ton Teunis - De goedgelovige weduwe

Berichtdoor Annemarie » 11 Nov 2013, 20:55

Het was gisteren de Dag van de Mantelzorg en die dag is er niet voor niets! Er zijn natuurlijk
ook heel veel schatten van mensen die louter goede bedoelingen hebben. Gelukkig maar!

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Ton Teunis - De goedgelovige weduwe

Berichtdoor WilV » 12 Nov 2013, 21:28

Wat een afschuwleijk verhaal zeg. Verschrikkelijk dat mensen zoiets doen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Ton Teunis - De goedgelovige weduwe

Berichtdoor Annemarie » 13 Nov 2013, 11:45

WilV schreef:Wat een afschuwleijk verhaal zeg. Verschrikkelijk dat mensen zoiets doen.


Onvoorstelbaar gewoon. Hoe kunnen die mensen slapen 's-nachts?


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten