Dit jaar valt het wel mee met de genomineerden, niet van die hap-snapboeken.
Simone van der Vlugt: Aan niemand vertellen
Jan Brokken: De vergelding
Tommy Wieringa: Dit zijn de namen
Michel van Egmond: Gijp (wat is dit in vredesnaam? Nooit van gehoord!!)
Kris Verburgh: de voedselzandloper
Geert Mak: Reizen zonder John
Dit wordt een makkie..hoewel..
NS Publieksprijs 2013
Re: NS Publieksprijs 2013
Gijp
Als eindredacteur van het televisieprogramma Voetbal International maakte journalist Michel van Egmond de opkomst, neergang en wederopstanding van media-fenomeen René van der Gijp van nabij mee. Tussendoor aten ze wekelijks een uitsmijter en namen samen het leven door.
In deze bundel krijgt de lezer een impressie van de meest bewogen periode in het bestaan van René van der Gijp en leert gaandeweg ook de andere kant kennen van Nederlands vrolijkste voetbalanalist. Gijp is een intiem portret van een unieke persoonlijkheid in de Nederlandse voetbalwereld. Met aandacht voor zijn spelerscarrière, zijn jeugd, zijn televisieloopbaan, zijn levensvisie en z'n beste anekdotes.
-
Het voedingscentrum haalt het boek van Kris Verburgh overigens flink onderuit, zie
http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... loper.aspx
Dettie
Als eindredacteur van het televisieprogramma Voetbal International maakte journalist Michel van Egmond de opkomst, neergang en wederopstanding van media-fenomeen René van der Gijp van nabij mee. Tussendoor aten ze wekelijks een uitsmijter en namen samen het leven door.
In deze bundel krijgt de lezer een impressie van de meest bewogen periode in het bestaan van René van der Gijp en leert gaandeweg ook de andere kant kennen van Nederlands vrolijkste voetbalanalist. Gijp is een intiem portret van een unieke persoonlijkheid in de Nederlandse voetbalwereld. Met aandacht voor zijn spelerscarrière, zijn jeugd, zijn televisieloopbaan, zijn levensvisie en z'n beste anekdotes.
-
Het voedingscentrum haalt het boek van Kris Verburgh overigens flink onderuit, zie
http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... loper.aspx
Dettie
Voetbal en televisie, net die combinatie waar ik helemaal niets mee heb...
Je hebt gelijk, Marjo, een makkie....
Nou makkie...
Deze drie boeken zouden voor mij dan een kans krijgen, ik heb ze alle drie niet gelezen dus kan er niets over zeggen.
Maar ze schrijven alle drie vaak erg goed boeken. Maar het zou me niets verbazen als het Simone van der Vlugt zou worden.
Haar boeken lezen makkelijker dan de drie van mij.
Dettie
Deze drie boeken zouden voor mij dan een kans krijgen, ik heb ze alle drie niet gelezen dus kan er niets over zeggen.
Maar ze schrijven alle drie vaak erg goed boeken. Maar het zou me niets verbazen als het Simone van der Vlugt zou worden.
Haar boeken lezen makkelijker dan de drie van mij.
Dettie
Nou ja, je zou ze eerst moeten lezen, want ook goede schrijvers kunnen miskleunen. Ik kan je zeggen dat Brokken en Wieringa dat niet doen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... _campaign=
Een recensie die het boek van Kris Verburgh: de voedselzandloper neersabelt...
het gaat de NS prijs vast winnen dankzij al die aandacht
dettie
Een recensie die het boek van Kris Verburgh: de voedselzandloper neersabelt...
het gaat de NS prijs vast winnen dankzij al die aandacht

dettie
Voor mij is het Jan Brokken. Geen twijfel.