Een fijne thriller voor tussendoor. Het is het vervolg op Week 36 maar ook prima "los" te lezen.
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/sofie-sarenbrant/
Sofie Sarenbrant - In jouw plaats
Re: Sofie Sarenbrant - In jouw plaats
Soms is dat lekker hè, een boek dat je in een dag uit hebt, waar je zo lekker in kan zinken.. Ik had er gisteren ook zo een, en ik zat in de trein. Af en toe moest ik uit die andere wereld opduiken, dat is zo - lekker- bevreemdend. Mijn verslag komt nog.
Ja heerlijk is zo'n boek. Dit boek is ook echt fijn voor in de trein lijkt me zo. Gewoon lekker lezen en verder niets. Ik ben benieuwd welk boek jij hebt gelezen gisteren.
"Na het lezen van Week 36 vermoedde ik dat de schrijfster nog een groei door zou maken. Dat ze met elk boek beter zou worden. Helaas bevestigt In jouw plaats mijn vermoeden niet. Het onderwerp – een ontvoerd kind – is heftig maar dit boek is niet erg diepgaand. De emoties die de hoofdpersonen ervaren worden wel omschreven maar toch blijft het afstandelijk. Aangrijpend is het verhaal dan ook niet en niet alles is even geloofwaardig. Ondanks dat vloog ik door het boek heen. Het is vlot geschreven en spannend. "
Ik kreeg hierdoor de indruk dat je er niet echt over te spreken was, ondanks dat je het in één dag uit had.
Soms heb ik ook met boeken dat ze wel lekker vlot weglezen maar dat ik er evengoed niet over te spreken ben omdat de inhoud toch niet helemaal geweldig is of niet klopt of zo.
Het lijkt nu of je heel netjes vertelt dat je het boek eigenlijk niet zo heel goed vond. klopt dat? Of heb ik het mis?
Dettie
Ik kreeg hierdoor de indruk dat je er niet echt over te spreken was, ondanks dat je het in één dag uit had.
Soms heb ik ook met boeken dat ze wel lekker vlot weglezen maar dat ik er evengoed niet over te spreken ben omdat de inhoud toch niet helemaal geweldig is of niet klopt of zo.
Het lijkt nu of je heel netjes vertelt dat je het boek eigenlijk niet zo heel goed vond. klopt dat? Of heb ik het mis?
Dettie
Dat klopt Dettie. Het is een beetje dubbel bij dit boek. Van de ene kant leest het heerlijk weg en wilde ik graag weten hoe het afliep, van de andere kant overtuigde het verhaal me niet en leefde ik niet met de hoofdpersonen mee. En toch bleef ik lezen. Ik vind het niet bijzonder goed geschreven maar toch is het heel pakkend. Het is zeker geen slecht boek en de schrijfster wat ze doet maar ze heeft als Zweedse schrijfster natuurlijk veel, heel goede concurrentie. En als ik het met een aantal van haar Zweedse collega's vergelijk dan haalt ze dat niveau niet.Dettie schreef:"Het lijkt nu of je heel netjes vertelt dat je het boek eigenlijk niet zo heel goed vond. klopt dat? Of heb ik het mis?
Dettie