Willem Jan Otten: Ons mankeert niets

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Willem Jan Otten: Ons mankeert niets

Berichtdoor Marjo » 20 Mar 2005, 12:33

Tragisch verhaal over een jonge huisarts in een dorp. Een van zijn problemen is het in de voetsporen van zijn voorganger moeten treden..
Thema: euthanasie.

Lees het verslag van het boek http://www.leestafel.info/willem-jan-otten

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Mar 2005, 11:29

Vreemd verhaal als ik het zo lees.
Een dokter die ook seksuele handelingen verricht maar waar toch mee gedweept wordt. Zo te lezen moest de nieuwe arts in alle opzichten tegen zijn voorganger opboksen.
Wel knap om zo'n verhaal in 59 pagina's te krijgen, er gebeurt heel veel!

Bernadet

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Mar 2005, 15:44

Er gebeurt erg veel, dat klopt!
Iemand zei dat ze dit boek een flutboek vond vanwege de dokters/schuinsmarcheerders. Maar bij de "oude" dokter is het zijn kracht (hij geeft de patienten vertrouwen, soms zoveel dat het op seksueel kontakt aankomt) en bij de "nieuwe" dokter is het zijn zwakheid..Ik denk dat Otten dit zo gesteld heeft juist om het verschil tussen de beide artsen aan te geven. Tegen deze achtergrond wordt ook hun manier van denken over euthanasie duidelijker.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 15 Apr 2005, 20:57

O jee, als ik het goed begrijp is dit van de uitstekende dichter Willem jan Otten. Ik krijg alsmaar meer complexen omdat ik mijn achterstand in het lezen van boeken nooit kan inhalen. En er verschijnen hier zoveel interessante boeken.
Ik hoor het Marjo al zeggen: lezen Tiba... maar ja, die gedichies.....

Groetjes. Tiba.

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Ons mankeert iets

Berichtdoor PetraO. » 25 Apr 2005, 16:17

Ik vond het een zouteloze vertelling. Ik heb het geloof ik meegenomen naar een BC-meeting en er nooit meer wat over gehoord. Staat waarschijnlijk in iemands boekenkast te verstoffen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Apr 2005, 12:36

Waarom vond je het zouteloos Petra? Daar word ik dan nieuwsgierig naar.
Als ik Marjo haar verslag lees vond zij het juist wel een goed verhaal.

Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Okt 2008, 13:07

Willem Jan Otten – Ons mankeert niets

Een goede schrijver zou over elk onderwerp een boeiende roman moeten kunnen schrijven. Willem Jan Otten bewijst dit met zijn relaas over een jonge dokter en zijn perikelen rond een dorpspraktijk. Dit klinkt nogal kneuterig., maar is het niet, sterker nog, deze roman verheft zich duidelijk boven een gemiddelde streekroman.
Het verhaal draait om de vermeende dood van een zekere doktor Daan. De ik-figuur geeft zijn versie van het verhaal weer aan een of andere onbekende waar hij verantwoording aan moet afleggen. Het gaat hier om schuld en onschuld. Er blijkt heel wat meer aan de hand te zijn, dan op het eerste oog lijkt. Dat maakt Otten ons langzaamaan duidelijk.

Lees verder, klik hier... http://www.leestafel.info/willem-jan-otten

Roel
Laatst gewijzigd door Dettie op 18 Mei 2009, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Okt 2008, 13:13

Ik heb dit al gelezen en ik ben het met je mening eens.

Marjo


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten