Hans Häckel - Wolken

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Hans Häckel - Wolken

Berichtdoor Dettie » 10 Mar 2011, 21:08

In een land als Nederland waar véél over het weer gepraat en gemopperd wordt, is het handig om een beetje de wolken te kunnen 'lezen' als je even computer met de buienradar niet bij de hand hebt. Met dit mooie compacte wolkengidsje kun je zelf bekijken hoe de stand van zaken is. Het boekje past makkelijk in een kleine tas, in feite kan het overal mee naar toe genomen worden.

lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/hans-haeckel

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 11 Mar 2011, 10:48

Ik zou voor de foto's gaan, maar in het inkijkexemplaar staan er niet veel. En vind je de tekst niet lastig?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 11 Mar 2011, 15:55

De teksten bij de foto's zijn niet lang en ik vind die informatie juist wel prettig. Kort en krachtig. Echt moeilijk is het niet, hooguit het opzoeken van de juiste wolken kan lastig zijn.
Het ontstaan van wolken e.d. was wel een beetje moeilijk maar ik heb er ook niet echt m'n best voor gedaan om het te begrijpen. Ik wilde liever de foto's en de tekst erbij lezen. (niet alles, maar wel veel gelezen) Het is echt zo'n boekje dat je bij je draagt en als je dan naar boven kijkt kun je opzoeken welke wolkpartijen je ziet en wat het 'voorspelt'. Erg leuk.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 11 Mar 2011, 15:58

Nou, en dan nu maar aan de wandel!!


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten