Octavia Monaco - Vincent van Gogh (va 7 jaar)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Octavia Monaco - Vincent van Gogh (va 7 jaar)

Berichtdoor Dettie » 25 Dec 2010, 14:35

Als een kind door dit boek niet geïnteresseerd raakt in kunst dan is het een hopeloos geval :D

Prachtig, prachtig, echt genieten, lees het verslag, klik hier

http://www.leestafel.info/chaira-lossan ... via-monaco

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Dec 2010, 13:12

Ik vind de illustraties in dat boek niet mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Helaas betekent het dat als een kind het net als ik niet mooi vindt, hij/zij dus een hopeloos geval is.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Dec 2010, 13:16

Het zijn natuurlijk niet alleen de plaatjes maar ook de tekst die kunnen inspireren. Nu vind ik plaatjes kijken vanaf een scherm altijd anders dan in een boek kijken. Voor mij zou het een stuk minder genieten zijn als ik dit boek bijv. alleen als e-book zou zien. Ik denk dat er veel meer meespeelt bij een boek dan alleen plaatjes en letters.
Kan het niet zo goed zeggen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Dec 2010, 13:20

Dat ligt voor iedereen anders. De een is meer visueel ingesteld, de ander meer tekstueel. Degenen die liever horen zijn meer gediend met een cd er bij, maar dat moet ook weer niet altijd.
Stel nou dat ik in een winkel sta te bladeren welk boek ik wil nemen, dan ben ik bang dat ik dus deze niet zou kiezen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Dec 2010, 13:26

Ja je hebt gelijk maar het is wel een erg mooi uitgevoerd boek, ik heb het natuurlijk het hele boek gezien en het wordt steeds kleurrijker. De afbeeldingen die je ziet zijn niet de allermooiste van het boek, die staan verderop. Deze afbeeldingen gaan over het begin van Vincents leven in Nederland, de kleuren zijn daaraan aangepast, grijs, zee, aardekleuren.
Maar inderdaad ieder zijn smaak.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 27 Dec 2010, 19:14

Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval meer dan gewekt!

Groetjes
Willeke

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 10 Jan 2011, 17:03

Ik schreef vanmorgen een boekverslag over een kinderboek over Gauguin met de beginregel 'dit is een boek om je vingers bij af te likken als je van kunst houdt, en heb je toevallig een kind in je buurt dan ben je helemaal een gelukkig mens"


Diezelfde regels kan ik weer moeiteloos gebruiken bij dit boek over Vincent van Gogh. Wat heb je toch een prachtige kinderboeken tegenwoordig. Dit boek ziet er niet alleen héél erg mooi uit (hoe verder in het boek hoe kleuriger de illustraties), het vertelt ook nog eens op een hele mooie manier het verhaal van Vincent en Theo.
Met als rode draad de wind die Vincent alsmaar ideeën in het hoofd blaast, en hem in beweging bracht van de ene plek naar de andere en hem inspireerde. Bijna poëtisch van toon, en ook erg goed getroffen, want ik kan me voorstellen dat Vincent zo'n soort wind in zijn hoofd had, die af en toe tot orkaankracht aanzwol maar ook veel moois in beweging zette.

Een boek wat ik met heel veel plezier las,
en zo snel als het kan met nog meer plezier ga voorlezen.
Mijn van Gogh liefde bleek besmettelijk, er lopen hier een paar kleine Vincent van Gogh-fans rond die ik zeer kan verblijden met dit boek vermoed ik.

Groetjes
Willeke


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten