Terug naar mijn kindertijd met Geronimo Stilton, oftewel de eerste geheimen van Fantasia.
Het moet zowat zestien jaar geleden zijn, dat ik onze zoon voor het laatst voorgelezen heb. En dan was het nog niet altijd uit een recent boek of verhaal. Vergeleken met de boeken van Geronimo Stilton kan ik alleen maar vaststellen dat kinderboeken duidelijk enorm geëvolueerd zijn.
Lees hier verder : http://www.leestafel.info/geronimo-stilton
Lezer100
Geronimo Stilton - Fantasia (7-9 jr)
Geronimo Stilton - Fantasia (7-9 jr)
Lezer100
Dettie schreef:Is het niet teveel fantasie Lezer100? Kun je je nog een beetje verplaatsen in de personages? of is het echt een fantasiewereld?
Of maakt dat het verhaal juist leuk?
Dettie
Het is een fantasiewereld, Dettie, maar als kind kun je je perfect inbeelden, dat je daarin als Geronimo zou rondwandelen, en avonturen beleven. Misschien is het voor volwassenen (waaronder ook jij en ik), die de onschuld van hun kinderjaren wat kwijt zijn, iets moeilijker (wat ook een beetje blijkt uit mijn recensie vind ik). Maar desondanks heb ik er van genoten. Misschien lees ik nog wel eens een vervolg.
Lezer100
Lezer100
Marjo schreef:De legendes, de sprookjes, en kleinigheden, zoals die muzieknoten, de edelstenen, moeilijke woorden..
En in dit geval blijkbaar ook de ethische kwesties.
Ik heb het zelf niet gelezen...
Elk rijk heeft zijn eigen mythische wezens, en daar hoort telkens een oude legende bij. Ethische kwesties zoals vriendschap, trouw, ...
Lezer100
Lezer100
Het verbaasde mij ook hoeveel informatie dit boek bevat, toch niet bepaald over makkelijke onderwerpen; bijvoorbeeld de mythe van arakne, een Ierse legende over Fin MacCool, en allerlei andere mythes en legendes.Terwijl het tegelijkertijd spannend en toegankelijk is, en je zelf ook nog van alles op moet lossen, geheimschrift moet ontcijferen, de geur van aardmannetjes kunt ruiken etc. etc.
Het leest bijna als een stripboek en is bevolkt met types als harteloze ridders, moordcommando vlooien, blubberbolussen, mytische monsters, en andersoortig volk. Niet bepaald saai dus.
Een aantrekkelijke combi van vermaak en inhoud.
Ik hoor van vriendinnen ook wel ldat met name hun zoons die eigenlijk nauwelijks meer tot lezen te verleiden zijn déze boeken nog verslinden.
Willeke
Het leest bijna als een stripboek en is bevolkt met types als harteloze ridders, moordcommando vlooien, blubberbolussen, mytische monsters, en andersoortig volk. Niet bepaald saai dus.
Een aantrekkelijke combi van vermaak en inhoud.
Ik hoor van vriendinnen ook wel ldat met name hun zoons die eigenlijk nauwelijks meer tot lezen te verleiden zijn déze boeken nog verslinden.
Willeke
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”