Kathryn Wagner: Dansen voor Degas

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Kathryn Wagner: Dansen voor Degas

Berichtdoor Marjo » 07 Aug 2010, 16:52

Het wordt vergeleken met Tracy Chevaliers boek over het meisje met de parel. Inderdaad leest het ook vlot weg en wil je daarna meer weten...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/kathryn-wagner

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 08 Aug 2010, 10:57

Toch 'klink' je niet echt heel enthousiast in je verslag, klopt dat?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 08 Aug 2010, 13:00

Je hebt het door!
Het is geen hoogstaande literatuur. Als het de lezer niet nieuwsgierig maakt naar Degas, dan is het een boek dat je tussen neus en lippen leest: niet meer dan aardig.
Maar als andere lezers net als ik ineens een behoefte krijgen om meer te weten, dan is het een goed boek toch?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 08 Aug 2010, 13:10

Nou daar vraag je wat... Is het een goed boek als je meer wilt weten?
Ik heb al snel dat ik meer wil weten, zeker als het schilders betreft. Dan wil ik weten wat voor soort schilderijen ze maakten zodat ik me er iets bij voor kan stellen. Een boek hoeft daarvoor niet goed te zijn denk ik, het zit in jezelf. Ben je nieuwsgierig/leergierig genoeg.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 08 Aug 2010, 14:03

Dan hebben we het weer over met welke insteek je een boek leest, of de schrijver het schrijft.
'Het meisje met de parel' is ook geen literatuur, vind ik, maar hapt net zo goed lekker weg. En inspireert ook tot meer.
Het boek van Wagner is niet slecht geschreven. Ik vond het eerste stuk wat afgeraffeld, maar ik denk dat het nodig was om even een achtergrond te schetsen van zon balletmeisje in die tijd.
Het werd beter, interessanter en meer inhoudelijk toen het meisje eenmaal in Parijs was.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten