Nicole van Nierop: Ik houd van u (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Nicole van Nierop: Ik houd van u (debuut)

Berichtdoor Marjo » 20 Jul 2010, 20:14

Vreemd boek. Maar wel een dat boeit.
Alleen tja, het hinkt op twee benen. Is het bedoeld als fantasie? Of zit er wel degelijk een serieuze achtergrond in?

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/nicole-van-nierop

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Jul 2010, 09:45

Nou als ik het zo lees gaat het eigenlijk om geestelijke verwaarlozing. De kinderen en vooral dat meisje Alice wordt gewoon puur verwaarloosd, alleen niet op een erg zichtbare manier kennelijk anders werd er wel ingegrepen door instanties.
Het enige dat Alice wil is aandacht, een beetje liefde, van haar moeder. Misschien is dat de boodschap? Dat kinderen (geestelijk) verwaarloosd kunnen worden zonder dat de omgeving het merkt?

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Jul 2010, 15:26

Dat zijn conclusies die je als lezer kunt trekken, en die zijn evenveel waard als andere. Het wordt gewoon niet duidelijk.
Op het moment dat ik las dat ze cum laude haar eindexamen haalde, of als ze trouwt, dacht ik echt: hoe is het mogelijk?
Ze doet echt heel rare dingen die wij als lezer allemaal meebeleven, en voor mij is het moeilijk te vatten dat haar omgeving daar niets van mee krijgt.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten