Daan Remmerts de Vries - Meneer Kandinsky was een schilder 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Daan Remmerts de Vries - Meneer Kandinsky was een schilder 4+

Berichtdoor Dettie » 03 Jul 2010, 14:30

Heel erg mooi boek dat in een paar bladzijden het leven, werk, motivatie e.d. vertelt over de schilder Kandinsky.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/daan-remmerts-de-vries-4-6-jr

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 06 Aug 2010, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Jul 2010, 15:00

Ik zou wel willen weten hoe hij het geluid van een trein schildert, maar verder heb ik niet zoveel met deze schilder.
Hij is kleurrijk toch? Wel iets voor kinderen dan.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Jul 2010, 15:03

ja ik vind zijn schilderijen prachtig en die worden in het boek ook verwerkt in de illustraties, erg knap gedaan. Heb enorm zitten genieten van dit boek en nu nog eens kijken aan wie ik het kan geven zodat het goed terecht komt en ander houd ik het zelf. Het boek is er mooi genoeg voor.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 17 Mar 2011, 17:36

En ook Willeke heeft nu het boek gelezen en is al net zo enthousiast!

Lees haar verslag, klik hier http://www.leestafel.info/daan-remmerts-de-vries-4-6-jr

--

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 17 Mar 2011, 17:58

O wat leuk, jij had ook al een verslag gemaakt, dat had ik helemaal niet gezien. Of waarschijnlijk heb ik het wel gezien en heb ik de titel van jou, maar was ik dat vergeten :)

Leuk die twee verslagen allebei even enthousiast.
Zelfs als je niet zoveel met Kandinsky hebt is dit toch nog een leuk boek vermoed ik, omdat het behalve over zijn kunst ook zijn verhaal vertelt, en omdat je voelt in het boek dat ze hem niet begrijpen, en dat hij eenzaam is en niet meer schilderen kan, en dat hij ontsnappen wil aan al die boze critici.

De illustraties zijn soms net als in andere boeken van Remmerts De Vries bijna collages, dat vind ik zo leuk aan zijn boeken. Er is héél veel te kijken. En het boek is ontzettend kleurig inderdaad.


Ik zou wel willen weten hoe hij het geluid van een trein schildert
,
Ik wilde een poging wagen, maar ik kan het niet met woorden omschrijven. Je ziet in ieder geval dat het beweegt, dat het iets is wat voorbij zoeft, wat snelheid heeft, en je ziet iets waarvan zonder tekst niet te missen is dat het een knal is, een "boem".
Nou ja..niet met tekst te omschrijven, althans niet door mij. Je moet het zien.

Ik moest lachen dat Dettie in haar verslag schreef dat je zou wensen dat er een kind was aan wie je het cadeau kon doen. Ik heb mijn exemplaar héél voorzichtig gelezen, want het is inderdaad een cadeautje, en ik weet nu al dat het in de smaak gaat vallen.

Groetjes Willeke


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten