Tonie Mudde - Spaghetti Spoetnik (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Tonie Mudde - Spaghetti Spoetnik (debuut)

Berichtdoor Dettie » 02 Mei 2010, 13:14

De eerste ontmoeting vanThomas en Silke is op zijn minst spectaculair te noemen. Silke vliegt door de lucht nadat ze met haar fietsband vastliep in de tramrails. Haar tand is afgebroken. Thomas gaat mee naar de eerste hulp met, op aanraden van de taxichauffeur, het stukje tand van Silke in zijn mond. De tand moet nat en warm blijven dan kunnen ze het stukje weer terugzetten.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/tonie-mudde

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 15 Jun 2010, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Mei 2010, 13:42

Soms denk ik dat jij de boeken die er uit springen hebt gekozen!!
Dit lijkt me ook weer een totaal ander boek.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 02 Mei 2010, 13:44

Ja het is een leuk boek, en ik kies toch echt niet op de beschrijving alleen op dikte en of het geen thriller is.
het boek gaat in de boekendoos-voor-Marjo.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Mei 2010, 13:47

Kijk ik altijd naar uit, wat er ook in zit. Maar dan zou dit boek wel eens bovenop de stapel kunnen liggen...

Nee joh, allicht weet je niet wat het is als je een debuut gaat lezen. Dat is nou net het leuke ervan!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 19 Sep 2010, 15:17

Nou. Tja. Helemaal niks zal ik niet zeggen, maar dit is geen verhaal voor mij.
Ik vind trouwens die Silke helemaal geen zelfverzekerd meisje! Allemaal uiterlijke schijn, zou ik zeggen, ze heeft zich gepantserd, en Thomas dringt er niet doorheen.
Wij weten als lezer natuurlijk alleen wat Thomas vertelt, maar voor mij is het duidelijk genoeg. Hij is een doetje, zij een kreng.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/tonie-mudde

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 19 Sep 2010, 17:09

Ik geloof niet dat zij een kreng is. Zij vindt vrijen volgens mij doodeng en voelt zich veilig bij Thomas. Thomas is ook onwetend op dat gebied.
Hij zegt dat hij niets doet en doet dat dan ook niet. (Misschien vindt hij het zelf ook wel heel eng) Hij hoopt zo haar voor zich te winnen.
Zij is volgens mij ook niet zo zelfverzekerd maar doet wel alsof ze dat is. Op die feesten en zo kan ze natuurlijk heel 'cool' doen maar daar hoeft ze niet te vrijen. Thomas denkt dat ze zelfverzekerd is.
Ze heeft haar coole wereldje en haar veilige wereldje, en die is met Thomas. Ze wil die twee niet mengen want dan is ze haar veilige wereldje, haar vluchtplek kwijt.
Ze is eigenlijk heel bang volgens mij.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 19 Sep 2010, 21:43

Ik denk dat je tegelijk bang en een kreng kunt zijn.
Als ze iets om Thomas zou geven dan zou ze hem een kans moeten geven om haar die veiligheid te geven waar ze dan blijkbaar om verlegen zit. Maar dat doet ze niet. Ze trekt zich terug. Ze heeft al snel weer een ander, zoals ze ook die eerdere vriend voor hem verlaten heeft. Lekker makkelijk.
Het kan dat ze gestoord is, een trauma heeft of wat ook, dat weten we niet, want Thomas weet het niet. Dat bedoel ik: ze is helemaal niet bereid zich te geven, ze gebruikt hem. Bang of niet.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Nov 2010, 14:34

Op de longlist. Hm..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Nov 2010, 15:28

het is een leuk verhaal maar ik had ook niet verwacht dat het op de longlist zou komen.

dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten