Khaled Hosseini: De vliegeraar van Kabul

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Khaled Hosseini: De vliegeraar van Kabul

Berichtdoor Marjo » 02 Feb 2005, 16:29

Indrukwekkend boek over liefde en verraad tegen de achtergrond van de Afghaanse cultuur, die de afgelopen jaren vrijwel volledig vernietigd is.

Lees verder... http://www.leestafel.info/khaled-hosseini

Marjo
Laatst gewijzigd door Marjo op 05 Mei 2009, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 02 Feb 2005, 21:03

He dank je wel Marjo,

ik kreeg de titel een keer door als leestip, maar wist niet wie de schrijver was.

Lijkt me inderdaad een erg boeiend boek.

Groetjes,
Wil

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 02 Feb 2005, 23:44

mooi verslag,

boek stond al tijden (zonder schrijver) op m n wens-lijstje,

ga het nu eindelijk maar eens aanschaffen denk ik.

groetjes,

Wil

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 22 Feb 2005, 14:37

Ben inmiddels hard aan t lezen in "de Vliegeraar"
wat een goed boek is dat zeg,
leest als een trein, en gaat desalnietemin niet bepaald grote thema s uit de weg.
En ondertussen krijg je ook nog tussen neus en lippen de Afghaanse geschiedenis mee.

Een aanrader voor mensen die in (die) cultuur geintresseerd zijn,
en ook in thema s als vriendschap, trouw, verraad, etc.

Groetjes,

Wil

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 24 Feb 2005, 11:39

Heb het boek inmiddels uit...

ik schreef eerder dat je tussen neus en lippen door ook nog wat van de Afghaanse geschiedenis mee kijgt,
maar dat is in het laatste gedeelte niet meer tussendoor..
wat een indringend beeld van een totaal vernietigd land en cultuur,
en vernietigende levens ook, vooral.

Een zeer indringend boek.
Echt een boek wat nog wel even in je hoofd blijft zitten.

Wil

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Feb 2005, 13:09

Helemaal met je eens Wil..

MoniquevZ
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 Feb 2006, 18:13

Goedkope uitgave

Berichtdoor MoniquevZ » 23 Mar 2006, 15:31

Er ligt nu een goedkope uitgave in de boekhandel voor 10 euro.
Groet, Monique

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 30 Apr 2007, 23:02

Ik heb het dit weekend gelezen: indrukwekkend boek. Ik wist wel dat het erg was in Afghanistan, met die Taliban, maar als het op zo'n manier wordt verteld, komt het indringender over. Ik stond er nooit bij stil dat er in Afghanistan een hele generatie is opgegroeid die altijd in oorlog heeft geleefd. Dat werd duidelijk in het boek, net als het totaal verwoeste Kabul. En die Taliban, wat zijn dat voor mensen? Helemaal geen godsdienstfanaten, maar machtswellustelingen die religie gebruiken om die machtswellust te verbergen. Zo lijkt het tenminste in het boek.
Daarnaast vond ik het literair gesproken goed: dat thema van spijt, schaamte, dat is universeel. We hebben allemaal wel zoiets in ons verborgen.
Ook dit gaat voorbij.

Sylvia

Vliegeraar

Berichtdoor Sylvia » 04 Mei 2007, 17:30

Jeetje wat een indrukwekkend boek zeg. Ik zit in een leesclub en vanavond gaan we het boek bespreken.
Ik heb het weken geleden al uit gelezen, maar het blijft in mijn hoofd zitten. Wat extremisme met mensen kan doen!
Laatst gewijzigd door Sylvia op 04 Mei 2007, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 04 Mei 2007, 18:53

Ik kan inderdaad ook niets anders zeggen dan dat ik " De vliegeraar" een heel indrukwekkend boek vind.

Ik las overigens deze week ergens dat eind mei (23e?) zijn tweede boek uitkomt, getiteld: "Duizend schitterende zonnen".
Daar ben ik heel nieuwsgierig naar!

Groetjes, kim

Sylvia

Vliegeraar

Berichtdoor Sylvia » 04 Mei 2007, 18:57

Ik vind het altijd spannend om een tweede boek van dezelfde schrijver te lezen, je hebt verwachtingen en soms valt het ontzettend tegen. :cry:

Groetjes, Sylvia :

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 04 Mei 2007, 20:42

Inderdaad spannend! Maar stel je eens voor dat zijn nieuwe boek nog beter zou zijn dan "De vliegeraar" :D :D :D .

Groetjes, kim

ciska0707
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 Jun 2007, 19:24

Berichtdoor ciska0707 » 03 Jun 2007, 19:54

Ik heb ze beiden gelezen, ik vind ze beiden heel indrukwekkend, en kan niet zeggen welke ik mooier vind.

Ik vond het heel mooi dat in de tweede helft van de Vliegeraar een heleboel dingen eigenlijk op zijn plek vielen.

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 03 Jun 2007, 20:11

Het tweede boek van een schrijver is heel vaak het slechtste boek. Vooral als het debuut een succes was. In Trouw las ik een niet zo gunstige recensie over dat tweede. Nu zegt dat natuurlijk niet alles. Het verhaal lijkt mij wel mooi. Dus ik ga het vast wel lezen.
Ook dit gaat voorbij.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 31 Jan 2008, 00:29

Ik heb het boek vanavond uitgelezen. Wat een prachtig boek! Heel indrukwekkend. Ik ben blij dat ik het - eindelijk - gelezen heb.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 31 Jan 2008, 13:17

Ja een schitterend verhaal. Dit is dus zo'n boek dat ik mijn kast blijft staan en nog een keer gelezen gaat worden.

Groetjes
Dettie

Tresoula
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 Jul 2004, 22:36

Berichtdoor Tresoula » 06 Jul 2009, 16:19

Prachtig boek.
Blijft zeker in de boekenkast voor later.
Groetjes
Spuit 11

SarahSchrauwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 Nov 2011, 20:55

Re: Khaled Hosseini: De vliegeraar van Kabul

Berichtdoor SarahSchrauwen » 19 Nov 2011, 14:20

Deze tekst staat onderaan de verklapper, als mensen het verhaal nog niet kennen kunnen ze er voor kiezen onderstaande tekst te lezen of niet, er staan namelijk 'verklappers' in.

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R


De vliegeraar van Khaled Hosseini

Ik heb het boek 'De vliegeraar' in twee weken uitgelezen. Zo'n goed boek was het.
Normaal lees ik niet graag maar het boek heeft een zeer sterk verhaal. Het leest zeer vlot. Ik heb de film
ook al gezien maar het boek is veel beter. Ik vindt het een van de beste boeken dat ik ooit al heb gelezen.
Ik wist dat Hassan verkracht ging worden en dus bleef ik aan een stuk door lezen tot aan de moment dat
het ging gebeuren. Ik durfde eerst niet verder te lezen omdat het zo'n aangrijpend deel is. Vanaf de
verkrachting wil je weten wat er verder gebeurd en wie er blijft leven. Ik was ook heel nieuwsgierig naar
de manier waarop Amir zijn schuld ging aflossen. Ik dacht dat Hassan ging blijven leven en dat ze later
opnieuw vrienden werden en bij elkaar in de buurt gingen wonen. Ik had ook nooit gedacht dat Amir in
Amerika zou blijven wonen. Het spannendste stuk van het boek vindt ik als Amir naar de zoon van Hassan
op zoek gaat en dat hij daarvoor naar de Taliban moest. Ik had nooit verwacht dat hij dat zou doen
omdat ze hem al van kleins af aan een lafaard noemden tegenover zijn vader. Iedereen keek altijd op naar
zijn vader omdat hij zoveel goed deed voor anderen en geld schonk aan de armen. Maar dan kon Amir niet
alleen fier zijn op zijn vader en zichzelf als een lafaard zien. Nu kon hij van zichzelf zeggen dat hij zijn schuld
heeft afgelost en dat hij wel iets waard is. Ik ga zeker nog boeken lezen van Khaled Hosseini omdat hij me
zo heeft verbaasd. Hij is een geweldige schrijver en ik raad iedereen aan om 'De vliegeraar' te lezen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Khaled Hosseini: De vliegeraar van Kabul

Berichtdoor Annemarie » 19 Nov 2011, 15:22

Ik vond het ook een prachtig boek Sarah. Het boek Duizend schitterende zonnen, ook van Hosseini, vond ik ook erg mooi trouwens. Ga je die ook lezen?

Annemarie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Khaled Hosseini: De vliegeraar van Kabul

Berichtdoor Dettie » 19 Nov 2011, 16:10

Hoi Sarah,

Welkom bij Leestafel.

Ja prachtig boek is De vliegeraar van Kabul, ben het helemaal met je eens. Ik heb wel van zowel van de film als het boek genoten. De film heb ik pas een hele tijd, een paar jaar, later gezien nadat ik het boek gelezen had. Misschien als ik het gelijk erna had gezien dat ik de film dan ook minder mooi had gevonden. Nu wist ik het verhaal niet meer helemaal, wel in grote lijnen.

Dettie

P.S. Ik heb jouw tekst onder de verklapper gezet, dat doen we als er dingen in staan die verraden wat er gebeurt in het boek. Zo kunnen mensen kiezen of ze het wel of niet willen lezen.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten