heel leuk boekje dat volgens de schrijver een gat in de markt vult. Het gaat over een jongen in groep 3, en is geschikt voor kinderen die die groep al achter de rug hebben.
Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/rene-van-der-velde
Marjo
René van der Velde: De klas van Daan (8+)
Toch is er ook wel wat op het boek aan te merken. Hoeveel kinderen in groep drie treffen tegenwoordig een meester? In de klas wordt veel tijd besteed aan lezen, maar rekenen en andere vakken komen niet aan bod. Met de vrouwelijke docenten op de school wordt min of meer de draak gestoken.
Dit staat bij Biblion, ben je het daar mee eens Marjo?
Dettie
Dit staat bij Biblion, ben je het daar mee eens Marjo?
Dettie
Welnee. Zeker een juf die dat schrijft!
Er is inderdaad een juf die er niet zo goed van af komt, maar die bestaan toch? Zou het een andere meneer geweest zijn, dan was het pas opvallend: weer een meneer. Zeker komen er minder meesters voor, maar ze zijn er wel degelijk!
Dit vind ik echt een kleinzielige opmerking. Nog afgezien van het feit of een boek 100 % echt zou moeten zijn.
Er is inderdaad een juf die er niet zo goed van af komt, maar die bestaan toch? Zou het een andere meneer geweest zijn, dan was het pas opvallend: weer een meneer. Zeker komen er minder meesters voor, maar ze zijn er wel degelijk!
Dit vind ik echt een kleinzielige opmerking. Nog afgezien van het feit of een boek 100 % echt zou moeten zijn.
juf of meester
Hallo,
Dank je wel dat jullie het voor mij opnemen. Ik denk dat er trouwens echt wel een aantal meesters in in de middenbouw werken.
En ik ken ook genoeg lieve juffrouwen. Bij mij thuis woont bijvoorbeeld een hele lieve kleuterjuf.
In het tweede deel van Daan (Daan gaat voor goud) maak ik het weer goed. Het boek komt eind april uit.
groet.
René
Dank je wel dat jullie het voor mij opnemen. Ik denk dat er trouwens echt wel een aantal meesters in in de middenbouw werken.
En ik ken ook genoeg lieve juffrouwen. Bij mij thuis woont bijvoorbeeld een hele lieve kleuterjuf.
In het tweede deel van Daan (Daan gaat voor goud) maak ik het weer goed. Het boek komt eind april uit.
groet.
René
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”