Suzanne van der Schot - De minnaar, de monnik en de rebel

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Suzanne van der Schot - De minnaar, de monnik en de rebel

Berichtdoor Dettie » 18 Nov 2009, 14:42

In haar vorige boek Moeilijk te geloven beschrijft Suzanne van der Schot haar leven in een Parijs klooster. Op zoek naar God en naar antwoorden op de grote levensvragen trad ze in en vond stilte, rust en iets wat raakte aan de kern van het bestaan. Toch voelde ze zich er na verloop van tijd niet thuis...

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/suzanne-van-der-schot

WilV
Laatst gewijzigd door Dettie op 11 Jan 2010, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Nov 2009, 21:14

Dit boek heb ik even ingekeken en het leek mij heel anders dan haar vorige boek, ik weet niet of je dat ook gelezen hebt.
In het vorige boek was het echt het verhaal over een persoon die zoekt naar hoe ze met het/een geloof kan omgaan.

Als ik dit verslag lees krijg ik het idee dat ze het geloof wel gevonden heeft maar veel meer ingaat op het geloof zelf, wat geloof inhoudt en hoe ze vanuit dat geloof kan leven.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 18 Nov 2009, 21:37

Ja dat klopt..ik heb ze nu in omgekeerde volgorde gelezen, en haar eerste boek is wat algemener, dat gaat over het zoeken naar God en het leven in een klooster, vanuit de ik persoon geschreven, meer in dagboekvorm met allerlei belevenissen,

terwijl dit boek meer een studie is naar de persoon van Jezus, en hoe je dat vorm geeft in het leven van alle dag.
Een iets specefieker religieuzer boek. ik denk dat de doelgroep voor dat eerste boek iets groter was.

Groeten,
Willeke


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten