Renate Dorrestein: Zolang er leven is

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Renate Dorrestein: Zolang er leven is

Berichtdoor Marjo » 20 Jan 2005, 16:53

Ik ben geen fan van Dorrestein, maar voor een tussendoortje leest het lekker. Alhoewel..al die losse eindjes...

http://www.leestafel.info/renate-dorrestein
Laatst gewijzigd door Marjo op 05 Mei 2009, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpelvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 Feb 2005, 23:40
Contact:

Re: Renate Dorrestein: Zolang er leven is

Berichtdoor wimpelvis » 22 Feb 2005, 13:09

Marjo schreef:Ik ben geen fan van Dorrestein, maar voor een tussendoortje leest het lekker. Alhoewel..al die losse eindjes...
Marjo


Nog even over het boek. Het was typisch een verhaal dat je binnen een dag hebt uitgelezen, maar na 2 dagen weet je eigenlijk niet eens meer waar het precies over ging. Er waren te veel personages die té vreemd zijn.

Ik heb het boek nog even doorgebladerd en wat me op zich wel facineerde was het realisme van Laurens voor de telepathische krachten van de nieuwe vriend (waar ik de naam effe van kwijt ben) van Beatrijs. En ik ergerde me groen en geel aan het feit dat Laurens later toch met hem in contact probeert te komen.

De discussie over wat er meer tussen hemel en aarde is, vind ik altijd wel boeiend. Alleen ben ik nog nooit in de verleiding gekomen om ook maar iets inlevingsvermogen voor "zieners" en " healers" te krijgen. Dus ook in dit boek ging het me op een gegeven moment erg tegenstaan!
:?
Laatst gewijzigd door wimpelvis op 22 Feb 2005, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Feb 2005, 15:52

Ik heb iets met Dorrestein. Ik probeer het steeds opnieuw en elke keer staan haar verhalen me tegen.
Ze roepen een enorme weerstand bij me op en nu ga ik er ook niet meer aan beginnen. Ik heb het gehad met la Dorrestein.

Bernadet

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 22 Feb 2005, 17:08

heb iets met Dorrestein. Ik probeer het steeds opnieuw en elke keer staan haar verhalen me tegen.
Ze roepen een enorme weerstand bij me op


Ook "het perpetuum mobile van de liefde" ?
dat vond ik echt heel mooi.

Ik ben wel een liefhebster van haar, er wringt altijd wel iets, maar ik kan er de vinger niet goed opleggen,
maar toch lees (en koop) ik haar boeken uiteindelijk toch altijd wel weer.
Misschien omdat het toch meestal maatschappelijke thema s raakt?
Ik weet het niet.

Dit boek heb ik nog niet gelezen trouwens.

groetjes,

Wil

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

I LOVE Dorrestein!!!

Berichtdoor PetraO. » 22 Feb 2005, 23:13

Dorrestein.....Ik geniet altijd van haar boeken, juist omdat de personages zo bizar zijn en zo helemaal :onfire: :onfire: :onfire: :o niet aardig zijn. Het zijn vervelende, knorrige, egocentrische wezens, net als in het echte leven.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Feb 2005, 13:00

nee ik vind haar altijd net over de grens gaan van wat ik nog aangenaam vind om te lezen. Het is me aldoor net té ..... kan het goede woord niet vinden. Het komt op mij over dat ze erg veel plezier beleeft in het schrijven van de meest gruwelijke dingen en dat staat me tegen. Ik vind het af en toe tegen het ranzige (ook niet het goede woord) aan. Sorry.

Bernadet

lizzy
Berichten: 174
Lid geworden op: 17 Mei 2004, 20:14

Berichtdoor lizzy » 23 Feb 2005, 14:19

"Een hart van steen" was erg indrukwekkend. Ja, ik hou wel van Dorrestein. Beetje bizar zo nu en dan. Niet alle boeken zijn even goed maar ik heb toch wel een paar leuke gelezen. Kennen jullie "Voor alles een dame", een soort dagboek met verjaardagen van schrijfsters uit het verleden en recepten van gebak. Erg amusant.

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 23 Feb 2005, 14:39

Hee, "Voor alles een dame" ken ik niet. Die moet ik nog eens te pakken zien te krijgen.
Ook dit gaat voorbij.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten