Louise Wener - Ontdekkingsreizen in de liefde.

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Louise Wener - Ontdekkingsreizen in de liefde.

Berichtdoor Dettie » 22 Nov 2008, 14:14

Zomer 1977
Doordat Margaret (11) op straat gevallen is maken zij en haar oudere zus Jessie (15) kennis met Edith, de vrouw die in een van de weinige Victoriaanse huizen woont die tussen de jaren vijftig woningen staan. De buurt noemt het, het 'vieze huis'.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/louise-wener

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 09 Mei 2009, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 22 Nov 2008, 16:51

Nog nooit van gehoord, van het boek niet en van de schrijfster niet.
Je vond het wel wat?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Nov 2008, 17:41

Het is een recensieboek.
Ja ik vond het wel wat alleen, wat ook in m'n verslag staat, vond ik dat het probleem dat Margaret had wel erg makkelijk afgedaan werd en over ging. Het einde is ook een beetje abrupt maar het boek leest lekker weg. Vooral het Edithverhaal is mooi.

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 14 Mar 2009, 18:11

Ik heb het boek vandaag gelezen. Vond het erg mooi, vooral de paralellen tussen 1943/1935 en 1977. De moraal is in die tijd niet veel veranderd. Het verhaal van Edith vond ik triest; een 'product' van haar tijd. Wat dat betreft stond de moeder van Margaret en Jessie er toch beter voor; zij kon haar 'illegale' kind zonder problemen houden. Maar verder? De roddels, de praatjes, de veroordelingen van bekenden zijn van alle tijd.

Ik vond de koppeling van Edith en Margaret niet sterk. Het niet-eten van Margaret werd niet voldoende uitgewerkt; ook niet hoe het later met haar anorexia verder ging bleef onduidelijk. Jammer; het boek ging een beetje als een nachtkaars uit.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten